۰

کشف یک میدان گازی بزرگ در کلمبیا

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد بهره برداری از این میدان گازی بزرگ می تواند کشور را برای چندین دهه آینده خودکفا کند.
کلمبیا - عصر نفت
کلمبیا - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ،‌ خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این میدان گاز طبیعی بزرگ در حوزه دریای کارائیب از نظر بزرگی و حجم در بیست و هشت سال اخیر بی سابقه است. وی تاکید کرد بهره برداری از این میدان گازی بزرگ می تواند کشور را برای چندین دهه آینده خودکفا کند.

رئیس جمهور کلمبیا  افزود شرکت دولتی اکوپترول کلمبیا و شریک آمریکایی آن آنادارکو وجود این میدان گازی بزرگ را در آبهای عمیق کارائیب تائید کرده اند. این میدان نفتی در جنوب آبهای سرزمینی کلمبیا در دریای کارائیب واقع شده است.

سانتوس خاطر نشان کرد در حال حاضر سه چاه نفت در این منطقه از آبهای سرزمینی کلمبیا در کارائیب وجود دارد اما کشف میدان گازی جدید در این منطقه چشم اندازهای جدیدی بر روی صنعت گاز طبیعی کلمبیا خواهد گشود چرا که گاز طبیعی هم اقتصادی تر و هم سازگارتر با محیط زیست است.

رئیس جمهور کلمبیا تصریح کرد از سال هزار و نهصد و هشتاد و نه که میدان گازی کوئیزینا و کوپیاگوآ در شرق کشور کشف شد، این بزرگ ترین میدان گاز طبیعی است که در کلمبیا کشف شده است.
میزان ذخایر گاز طبیعی کلمبیا در حال حاضر بالغ بر چهار میلیون و چهارصد هزار ترافوت مکعب تخمین زده می شود که زودتر از سال دو هزار و بیست و هفت تمام نخواهد شد.

یک مسئول شرکت اکوپترول اعلام کرد میزان کمی ذخیره این میدان گازی جدید هنوز مشخص نشده است و  ارزیابی آن مستلزم حفاریهای بیشتر است. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد این میدان گازی جدید در عمق حدود یک و نیم کیلومتری بستر دریا کشف شده است.


منبع : صدا و سیما
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 17521
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *