۰

مشکلات مالي پروژه هاي نفتي اندونزي با عربستان

شرکت ملي نفت اندونزي (پرتامينا) برخي پروژه هاي خود از جمله طرح مشترک با آرامکو عربستان سعودي را به دليل مشکلات مالي به تاخير انداخت.
پرتامينا - عصر نفت
پرتامينا - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، `پرتامينا` اندونزي روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد به روز کردن برخي از پالايشگاه ها خود و همچنين پروژه هاي جديد از جمله سرمايه گذاري مشترک `روس نفت` و `آرامکو` عربستان سعودي را به دليل مسائل مالي به تاخير اندازد. 

به نوشته تارنماي روزنامه استار، اين تاخير به اين معناست که اندونزي به عنوان يکي از بزرگ ترين واردکنندگان سوخت در منطقه جنوب شرق آسيا، در مقايسه با برنامه هاي پيشين خود مجبور به واردات سوخت بيشتري مي شود. 

راچماد هاردادي` مدير پروژه هاي کلان و محصولات پتروشيمي در شرکت ملي نفت اندونزي به خبرنگاران گفت که زمان تکميل برخي پروژه ها به منظور کسب اطمينان از اينکه هزينه ها در طول يک يا دو سال سنگين نباشند، به عقب تر انتقال داده شده اند. 

به گفته وي، اين تنظيمات با هدف مطابقت پروژه ها با دستاوردهاي سطح بالا و الزامات زيرساختي انجام شده است. 
مدير پروژه هاي کلان و محصولات پتروشيمي در شرکت ملي نفت اندونزي اعلام کرد تکميل مرحله نخست پروژه `باليکپاپان` که ظرفيت اين پالايشگاه را از سطح فعلي 260 هزار بشکه به 360 هزار بشکه در روز مي رساند از سال 2019 به 2020 موکول شد و مرحله دوم نيز که با هدف توسعه کيفيت سوخت در حال انجام است به سال 2021 موکول مي شود.

به گفته وي، `پرتامينا` منتظر چراغ سبز شوراي شرکاي آرامکو بوده است تا تکميل طرح خود را با سرمايه گذاري پنج ميليارد دلاري با هدف افزايش ظرفيت پالايشگاه `سيلاکاپ` در جاواي مرکزي از 348 هزار بشکه در روز به 400 هزار بشکه از سال 2021 به 2023 تغيير دهد. 

اين مقام ارشد `پرتامينا` همچنين گفت که روز چهارشنبه (امروز) خواستار گفت وگو با شرکاي `روس نفت` است تا تکميل پروژه پالايشگاه `توبان` جديد را از سال 2021 به 2023 و يا 2024 انتقال دهد. 
ظرفيت پالايشگاه `توبان` جديد که با پالايشگاه ديگري ادغام مي شود، به 300 هزار بشکه در روز مي رسد. 



منبع : آریا
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 17871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *