قیمت واقعی سوخت 1 تا 2 دلار است

31 تير 1396 ساعت 12:38

رئیس سازمان راهداری گفت: راه اصلی حل مسئله اصلاح قیمت سوخت است مادامی که گازوئیل لیتری ۳۰۰ تومان تحویل می‌شود رغبتی برای نوسازی ناوگان نیست، چون تا زمانی که سوخت ارزان تحویل می‌شود تغییری در حمل و نقل ایجاد نخواهد شد.


به گزارش ميز نفت ، داوود کشاورزیان در مراسم امضای قرارداد همکاری شرکت سایپا دیزل با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و بانک توسعه تعاون افزود: با مصوبه شورای اقتصاد برای بازسازی 65 هزار دستگاه ناوگان بالای 35 سال اعتبار تخصیص داده شده است و با توجه به مجوز شورای اقتصاد می‌توانیم همه ناوگان را نوسازی کنیم.

وی گفت: وزارت نفت اجازه دارد برای نوسازی 65 هزار دستگاه 2. 7 میلیون همکاری کند که برای هر کامیون بیش از 42 هزار دلار برای یکدوره 7 تا 8 ساله است.

کشاورزیان افزود: از محل صرفه جویی مصرف سوخت بخشی از سود تسهیلات دریافتی پرداخت می‌شود و مصرف کننده نهایی 9 درصد و حدود 15 درصد را وزارت نفت و سازنده تأمین می‌کنند.

وی گفت: قرارداد سال گذشته با ماموت امضا شد و تاکنون بیش از 400 دستگاه تحویل شده است.
رئیس سازمان راهداری افزود: برند ولوو از برندهای شناخته شده و طرفدار در داخل است و امیدواریم دارندگان کامیون با عمر بالای 35 سال از این امکان استفاده کنند.

وی گفت: میزان پیمایش کامیون‌ها را به سازمان بهینه سازی سوخت اعلام می‌کنیم که چه میزان صرفه جویی در سوخت شده است و در صورت کوتاهی در پرداخت اقساط توسط دریافت کننده تسهیلات با ابزار قانونی از فعالیت آن جلوگیری می‌شود.

کشاورزیان افزود: برای فعالیت ناوگان فرسوده باید محدودیت ایجاد کنیم تا برای ناوگان نو فرصت کار و پیمایش بیشتر فراهم شود، نظارت‌ها اکنون براساس 100 هزار کیلومتر در سال است و با نوسازی پیمایش آن‌ها بیشتر و در نتیجه صرفه جویی بیشتر سوخت را به همراه خواهد داشت که باعث آثار زیست محیطی و کاهش تولید آلایندگی خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری گفت: راه اصلی حل مسئله اصلاح قیمت سوخت است مادامی که گازوئیل لیتری 300 تومان تحویل می‌شود رغبتی برای نوسازی ناوگان نیست، چون تا زمانی که سوخت ارزان تحویل می‌شود تغییری در حمل و نقل ایجاد نخواهد شد.

کشاورزیان افزود: در بسیاری کشور‌ها قیمت سوخت واقعی است و بین یک تا 2 دلار است و ما هم چاره‌ای نداریم به سمت واقعی کردن قیمت سوخت برویم.

وی گفت: یکی از مهمترین چالش‌های حمل و نقل پایین بودن قیمت سوخت است، وجود صف‌های طولانی در بنادر به علت پایین بودن قیمت سوخت است، پایین بودن قیمت سوخت مانع از فعالیت ناوگان نو و نیز کاهش پیمایش، افزایش آلاینده‌های بسیاری خواهد شد.

کشاورزیان افزود: اگر قیمت سوخت واقعی شود ناوگان فرسوده خودبخود از چرخه حمل و نقل خارج خواهد شد و شاهد کاهش مصرف سوخت خواهیم بود.

وی گفت: چون قیمت واقعی نیست باید برغم محدودیت منابع از دارندگان ناوگان فرسوده خواهش کنیم بیایند و از این تسهیلات استفاده کنند.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 18320

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/18320/قیمت-واقعی-سوخت-1-2-دلار

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir