سخنان روحانی درباره زنگنه

24 مرداد 1396 ساعت 12:48

روحانی گفت: کار بسیار بزرگی در زمینه نفت در دولت یازدهم انجام شده است در آغاز دولت یازدهم در مجلس دلیل اصرارم برای وزارت آقای زنگنه را بیان کرده بودم همه از توانمندی او مطلع هستیم.


به گزارش ميز نفت ، حجت‌الاسلام روحانی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با حضور در صحن مجلس با اشاره به عملکرد زنگنه در دولت یازدهم گفت: کار بسیار بزرگی در زمینه نفت در دولت یازدهم انجام شده است در آغاز دولت یازدهم در مجلس دلیل اصرارم برای وزارت آقای زنگنه را بیان کرده بودم همه از توانمندی او مطلع  هستیم. انصافا آقای زنگنه کار بزرگی قبل و بعد از برجام انجام داده اقداماتی که در میادین مشترک انجام شده همچنین در زمینه خودکفایی عملکرد خوبی داشته‌اند ما توانستیم در دولت یازدهم گازوییل را صادر کنیم همچنین در بخش گاز به خودکفایی رسیدم و برای اولین‌بار واردات گاز قطع شد و مشکلی برای ما پیش نیامد از سوی دیگر نعمت گاز در اختیار بسیاری از روستا‌ها قرار گرفته است.

او ادامه داد: مهمترین خواست ما از آقای زنگنه این است که اتصال لوله نفت به جزیره جاسک که در دولت یازدهم محقق نشد، انجام شود. نباید صادارت منحصر به خلیج فارس باشد همچنین ساحل مکران باید آباد شود و  مسئله فلرهایی که مقام معظم رهبری به آن حساس هستند نیز باید برطرف شده و سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شود که برای محیط‌زیست هم بسیار مهم است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: از برنامه‌های ما در دولت دوازدهم مناطق مشترک گازی، بازیافت‌ها و حفظ سهم بازار ایران در جهان است میدان گاز پارس جنوبی را باید در این دولت به اتمام برسانیم همچنین نوسازی بخش‌های فرسوده صنایع پتروشمیی که بسیار  مهم است همکاری با وزارت نیرو داشته همچنین همکاری بهتری با آقای بی طرف داشته باشد و توجه به ساکنان بومی هر جایی که فعالیت نفت و گاز داریم بسیار مهم است.

منبع : ایسنا


کد مطلب: 18633

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/18633/سخنان-روحانی-درباره-زنگنه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir