۰

گسترش حضور صادرکننده LNG آمریکایی در چین

منابع آگاه اظهار کردند شرکت صادرکننده گاز طبیعی "چنیر انرژی" آمریکا با هدف امضای قراردادهای عرضه بلندمدت با خریداران چینی، در پکن یک دفتر افتتاح می‌کنند.
LNG - عصر نفت
LNG - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، چنیر که امسال مذاکرات گسترده‌ای با چین داشته است، نخستین اپراتور تاسیسات صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) آمریکا است که در چین حضور رسمی پیدا می‌کند. این اقدام به دنبال توافق میان آمریکا و چین در ماه مه برای افزایش تجارت تحت مذاکرات تجارت ۱۰۰ روزه صورت می‌گیرد که به خریداران چینی اجازه می‌دهد قراردادهای بلندمدت را از آمریکا مستقیما خریداری کنند.

وزارت انرژی آمریکا برآورد کرده است تقاضا برای LNG تا سال ۲۰۴۰ دو برابر افزایش یافته و به حدود ۷۱ میلیارد فوت مکعب در روز می‌رسد که بالاتر از حدود ۳۲ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۱۵ خواهد بود و تقاضای اقتصادهای آسیایی به خصوص چین و هند در این رشد تاثیر قابل توجهی دارد.

چنیر در حال حاضر تنها شرکتی است که قادر است محموله‌های بزرگ LNG را از آمریکا صادر کند که به این شرکت در قراردادهای بلندمدت با چین برتری داده است. پنج پایانه صادرات دیگر انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ گشوده شوند.

مگی جیا، مدیر بازاریابی ارشد چنیر در آسیا که پیش از این برای مورگان استنلی و شرکت بازرگانی میتسویی کار کرده بود، از سنگاپور به پکن می‌رود تا اداره این دفتر را برعهده بگیرد.

چنیر در حال حاضر از پایانه صادرات سابین پاس در لوییزیانا که فعالیتش را در سال ۲۰۱۶ آغاز کرد، به بیش از ۲۰ کشور جهان LNG صادر می‌کند.

چین سومین خریدار بزرگ LNG در جهان است و همچنین سومین واردکننده بزرگ LNG آمریکا در سال ۲۰۱۶ بود، اما تاکنون از طریق قراردادهای کوتاه‌مدت از شرکت‌های غیرآمریکایی LNG آمریکا را خریداری کرده است.

طبق آمار گمرکی چین، این کشور در نیمه اول سال میلادی جاری ۴۶۱ هزار و ۷۲۰ تن گاز LNG آمریکا را وارد کرد که حدود سه درصد از کل واردات LNG این کشور بود.

بر اساس گزارش رویترز، غول‌های انرژی دولتی چین پیش از این قراردادهای عرضه متعددی با صادر کنندگان LNG سنتی مانند قطر، اندونزی، مالزی و این اواخر استرالیا امضاء کرده اند، زیرا این کشور به دنبال کاهش استفاده از زغال‌ سنگ است.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 18645
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *