۰

آمریکا 4.5 میلیون بشکه از ذخایر نفتی خود را آزاد کرد

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد، به دلیل تاثیرات ناشی از طوفان مخرب هاروی، با آزادسازی ۴.۵ میلیون بشکه از ذخایر نفتی استراتژیک این کشور موافقـت کرده است.
نفت آمریکا - عصر نفت
نفت آمریکا - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد، به دلیل تاثیرات ناشی از طوفان مخرب هاروی، با آزادسازی 4.5 میلیون بشکه از ذخایر نفتی استراتژیک این کشور موافقت کرده است.

هفته گذشته این وزارتخانه با آزادسازی یک میلیون بشکه نفت از محل ذخایر استراتژیک موافقت کرده بود و دیروز 3.5 میلیون بشکه دیگر آزادسازی شد.

جس سزیمانسکی، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا گفت: «در واکنش به تاثیرات ناشی از طوفان هاروی، وزارت انرژی آمریکا به ذخایر استراتژیک آمریکا مجوز داده تا مجموعا 4.5 میلیون بشکه از ذخایر موجود در هاکبری غربی و بایو جوکتاو را آزاد کند.»

پالایشگاه فیلیپس 66 در لوئیزیانا دو درخواست برای برداشت مجموعا 400 هزار بشکه نفت خام شیرین و 600 هزار بشکه نفت ترش از ذخایر موجود در هاکبری غربی را مطرح کرده است.

شرکت ماراتون پترولیوم هم درخواست کرده که 3 میلیون بشکه نفت سبک دریافت نماید و شرکت والرو انرژی نیز درخواست دریافت 500 هزار بشکه نفت شیرین را از ذخایر بایو چوکتاو را مطرح نموده است.

آمریکا میلیون ها بشکه نفت خام در حوزچه های زیرزمینی خود در لوئیزیانا و تگزاس ذخیره کرده است. کنگره آمریکا در سال 1975 به دلیل ترس از عواقب تحریم نفتی اعراب که منجر به افزایش طولانی مدت قیمت سوخت خودروها شد و به اقتصاد آمریکا آسیب زد، تصمیم به ایجاد این ذخایر گرفت.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 18832
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *