۰

هند کار خودش را کرد!

شرکت دولتی ایندین اویل هند، مهمترین خریدار هندی نفت ایران، در راستای سیاست دولت هند برای کاهش خرید نفت ایران در حال خریداری نفت از کشورهای گابن، جمهوری دموکراتیک کنگو و آنگولاست.
ایران و هند - عصر نفت
ایران و هند - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، نتیجه تحقیق رویترز از تجار و همچنین آمارهای کشتیرانی نشان می دهد که میزان صادرات نفت خام غرب آفریقا به آسیا در ماه سپتامبر به بالاترین رقم در طی 7 ماه گذشته خواهد رسید. این افزایش ناشی از رشد خرید نفت هند و چین از آفریقا خواهد بود.

بر اساس این تحقیق، انتظار می رود میزان صادرات نفت غرب آفریقا به بازار آسیا در ماه جاری میلادی به حداقل 2.2 میلیون بشکه در روز برسد، که اندکی بالاتر از ماه گذشته میلادی و بالاترین رقم از ماه فوریه تاکنون است.

میزان خرید نفت هند از کشورهای غرب آفریقا در این ماه حدود 17 درصد نسبت به ماه گذشته رشد خواهد داشت، در حالی که میزان خرید چین هم با اندکی رشد نسبت به ماه قبل به 1.46 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که بالاترین رقم در طی حداقل 13 سال گذشته است.

به گفته تحلیلگران، یکی از دلایل عمده رشد خرید نفت هند از کشورهای غرب آفریقا، نیاز این کشور به جایگزین کردن نفت این کشورها با نفت ایران است. میزان خرید نفت هند از ایران در ماه اوت نسبت به ماه پیش از آن 25 درصد کاهش داشت و به پایین ترین رقم از فوریه 2016 تاکنون رسید. این کاهش خرید احتمالا اقدام تلافی جویانه هند در واکنش به عدم اعطای امتیاز توسععه میدان فرزاد ب ایران به شرکت های هندی است.

جیمز دیویس، تحلیلگر بخش بالادستی نفت در موسسه اف جی ای گفت: «اگر هند قرار است نفت کمتری از ایران خریداری کند، آنها احتمالا بخشی از نفت ایران را با نفت غرب آفریقا جایگزین خواهند کرد.»

شرکت دولتی ایندین اویل هند، مهمترین خریدار هندی نفت ایران، در حال خریداری نفت از کشورهای گابن، جمهوری دموکراتیک کنگو و آنگولاست و قصد دارد نفت بیشتری از نیجریه خریداری کند.



منبع : تسنیم
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 18911
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *