۰
۲
پشت پرده فروش سهام کاویان

آیا صندوق روشنگری خواهد کرد؟

آیا صندوق روشنگری خواهد کرد؟
ميزنفت یکی از ابهامات بسیار جدی در عملکرد صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، موضوع خرید و فروش سهام شرکت‌های پتروشیمی است. به عنوان نمونه درباره یکی از پتروشیمی های خط  باختر (کاویان)، این نهاد، سهام خود را به شرکت هلدینگ خلیج فارس واگذار کرد. یکی  از تصمیمات عجیبی که هنوز شفاف نشده است. از صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت این انتظار می‌رود به برخی از این ابهام‌ها پاسخ دهد و با روشنگری وقایع سانسور شده را توضیح دهد. نصرت رحیمی باید پاسخ دهد که:

 1-  ارزش واقعی سهام  مدنظر تا پیش از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس چقدر بود؟

2 -   20 درصد سهام صندوق‌های بازنشستگی با چه قیمتی به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد؟

3 -   بابت این معامله صندوق‌های بازنشستگی به چه سودی دست یافت؟

4 -  آیا واگذاری سهام یک پتروشیمی به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی از نظر قانونی درست بود؟

5 -   این تصمیم چگونه و با چه انگیزه‌ای اتخاذ شد؟

 موارد دیگری هم در این باره مطرح است که امید است صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت نسبت به شفاف سازی مسائل مورد اشاره، بگوید دقیقا در این معامله چه اتفاقاتی رخ داده است و بازی مالی این نهاد برای پوشاندن چه نقاطی انجام شده است. به زودی گزارش روشنگرانه‌ای در این باره و چند معامله دیگر منتشر خواهد شد که امید است بتواند بخشی از ابهامات موجود را برطرف کند.
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 19115
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار اگر می توانید رسانه ای نمائید شاید افکار عمومی به داد مردم برسد

از هر کارمند شرکت نفت 13 درصد حقوق پایه از بابت صندوق وبهداری وبهداشت کسر میگردد. واین مبلغ در اختیار صندوق قرار میگیرد . بودجه بهداری وبهداشت در سال کمتر از 100 میلیارد تومان است. تعداد کارمندان شرکت نفت اگر حدود 120 هزار نقر باشد وبطور متوسط به حساب هر کارمند 3 میلیون به صندوق بدهند می شود میشود 360 میلیارد تومان . مابه التفاوت هزینه بهداری وحقوق بازنشتگان می رود به حساب برای پرداخت حدود 100 شرکت خصوصی زیر مجموعه صندوق که ابدارچی های آن از قرادادی های اقماری بیشتر حقوق میگیرند در این شرکتها که اتاق خلوت شرکت نفت است بیش از 500 نفر فسیل حقوق های نجومی میگیرند که از حقوق کارمندان است . اگر کسی بتواند این مسئله را روشین ومطرح نماید قطع به یقین فساد در این صندوق به مراتب بیشتر از صندوق فرهنگیان است.
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
این روزها تصمیم نهایی و بدون مشورت را شخصا" آقای نصرت رحیمی میگیرد و اعضای هیات رئیسه نیز هیچ عکس العملی نشان نمی دهند و مانند .... فقط حق حضور های سنگین میگیرند .