۰

تحریم‌ها پروژه نفتی روس‌ها را خواباند

تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه باعث شد شرکت روس‌نفت پروژه اکتشاف در میدان نفتی فراساحلی یوژنو-چرنومورسکی را به مدت پنج سال معلق کند.
نفت روسیه - عصر نفت
نفت روسیه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، روس‌نفت مدعی عدم وجود تجهیزات حفاری مورد نیاز برای حفاری چاه در منطقه یوژنو-چرنومورسکی شده است.

با اینهمه روس‌نفت اعلام کرد وضعیت اقتصادی کلان در روسیه را تحت نظر دارند و بمحض اینکه وضعیت اقتصادی امکان دهد، فعالیت اکتشاف در منطقه تحت مجوز را ازسرمی‌گیرد.

بزرگترین شرکت نفت روسیه برای هفت بلوک فراساحلی در سه دریای جنوبی شامل دریای سیاه، دریای آزوف و دریای خزر مجوز دارد. مجموع ذخایر این هفت بلوک معادل ۳.۶ میلیارد تن (۲۶.۳۹ میلیارد بشکه) برآورد شده است.

بلوک‌های دریای سیاه، اولویت اصلی فعالیت اکتشاف فراساحلی روس‌نفت است اما این بلوک‌ها به دلیل عمقی که حفاری باید در آن انجام شود و به ۲.۲ کیلومتر می‌رسد، چالش برانگیز هستند. بعلاوه آب در دریای سیاه سولفید هیدروژن بالایی دارد که نیازمند تجهیزات ویژه مقاوم در برابر این ترکیب شیمیایی است.

در پروژه‌های دریای سیاه روس‌نفت با اکسون موبیل و انی شراکت کرده اما در پی تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا که پس از الحاق شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ علیه روسیه تصویب شد، تنها انی قادر به ادامه همکاری با این شرکت روسی است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تحریم‌های اتحادیه اروپا حاوی بندی است که اجازه می‌دهد شراکت‌های فعلی ادامه پیدا کند بنابراین اکسون ناچار شده از پروژه‌های مشترک با روس‌نفت کنار بکشد.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 19437
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *