قیمت نفت افزایش یافت

30 آبان 1396 ساعت 10:40

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸ سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.


به گزارش ميز نفت ، در حالی که تاثیرات مثبت ناشی از احتمال تمدید توافق کاهش تولید اوپک به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا خنثی شده است، قیمت نفت امروز با تغییر اندکی مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 8 سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 62 دلار و 20 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 8 سنت افزایش داشت و به 56 دلار و 50 سنت رسید.

تجار گفتند، به دلیل فضای مبهم موجود در بازار از انجام معاملات بزرگ خودداری می کنند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه از ابتدای امسال با هدف تقویت قیمت ها تولید نفت خود را محدود کرده اند.

توافق کاهش تولید در مارس 2018 منقضی می شود، اما اوپک قرار است در نشست 30 نوامبر خود موضوع تمدید بیشتر توافق را مورد بحث قرار دهد. با توجه به اینکه به رغم کاهش های اخیر، میزان ذخایر نفت جهان همچنان بالاست، انتظار می رود اوپک با تمدید توافق موافقت کند، هرپند که تردیدهایی در مورد تمایل برخی کشورها از جمله روسیه برای تمدید توافق مطرح است.

موسسه مشورتی اف جی ای در یادداشتی نوشت: «اگر کاهش تولید های اوپک و غیراوپکی ها تمدید شود، میزان مازاد ذخایر نفتی جهان در 3 ماهه سوم 2018 به حدود 50 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 ساله خواهد رسید (این رقم اکنون 140 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 ساله است.) و قیمت ها به 65 تا 70 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.»

از تولید کنندگانی که به صورت داوطلبانه حاضر به محدود کردن تولید خود شده اند که بگذریم، بزرگترین دردسر اوپک و متحدانش افزایش فعالیت های حفاری نفت شیل در امریکاست.

موسسه وستوود گلوبال انرژی پیش بینی کرده که میزان سکوهای حفاری فعال در آمریکا در سال 2018، 18 درصد افزایش خواهد یافت.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 19598

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/19598/قیمت-نفت-افزایش-یافت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir