۰

روز خوبی نفتی‌ها در بورس

در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل برای بار دیگر توانست وارد کانال ۹۶ هزار واحدی شود. امروز خودرویی‌ها، نفتی‌ها و گروه فلزات اساسی عمدتا با رشد قیمت سهام مواجه شدند.
بازار سرمایه - میز نفت
بازار سرمایه - میز نفت
به گزارش میز نفت به ایسنا، امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۴۰ واحد رشد کرد و به رقم ۹۶ هزار و ۲۷۰ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشد ۱۲۱ واحد عدد ۱۷ هزار و ۱۶۴ را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با رشد ۴۴۶ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۰۳ هزار و ۴۴۳ بالا رفت؛ از طرفی شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۲۱۶ و ۸۶۰ واحد رشد کردند.

پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان هر یک به ترتیب با ۴۰، ۳۱ و ۲۶ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش افزاینده را در دماسنج بازار سرمایه داشتند اما در طرف مقابل فولاد خوزستان، گروه مپنا و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هر یک به ترتیب با ۱۹، ۱۲ و ۹ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند دماسنج بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز پس از مدت‌ها دوباره قیمت سهام شرکت‌های گروه‌های فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای روند افزایشی را تجربه کردند. هر چند که این افزایش عمدتا کمتر از یک درصد بود. در این گروه نزدیک به ۱۹ میلیون سهم به ارزش حدود ۹ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی نیز امروز شاهد رشد قیمت اکثر سهام‌ها بودیم. تعدادی از سهم‌های این گروه توانستند تا حدود ۵ درصد رشد در قیمت پایانی داشته باشند. در این گروه نیز نزدیک به ۸۳ میلیون سهم به ارزش ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

قیمت سهم‌های گروه خودرو نیز امروز کمتر از دو درصد با رشد مواجه شد. هر چند که نمادهایی همچون رینگ‌سازی مشهد، نیرومحرکه، محورسازان ایران ‌خودرو از معدود نمادهایی بودند که توانستند بیش از سه درصد افزایش قیمت داشته باشند. حجم معاملات خودرویی‌ها رقم بیش از ۸۲ میلیون را تجربه کرد و ارزش معاملات به بیش از ۹ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۵۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۳۱۷ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۵۱ هزار و ۲۸۶ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز با رشد ۸.۱ واحدی مواجه شد و عدد ۱۰۶۳ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۸۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات ۳۷۳ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. از جمله نمادهای تاثیرگذار روی آیفکس می‌توان نمادهای پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون و پالایش نفت لاوان اشاره کرد.
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 19997
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *