۰
اتفاقی عجیب در بازار نفت

ظهور «نفت داعش»؛ بشکه ای 30 دلار

داعش خوشبخت ترین گروه تروریستی جهان با درآمدی 1.5 میلیون دلاری در روز؛ درآمدی که آن ها را در راس گروه های ثروتمند تروریستی جهان قرار داده است. آن ها هر بشکه نفت را حداقل 30 دلار می فروشند.
ظهور «نفت داعش»؛ بشکه ای 30 دلار
به گزارش «ميزنفت»، تخفیف های چشمگیر داعش به خریداران نفت خام، از چنان جذابیتی برخوردار است که رقایت های غیر رسمی برای تصاحب ده ها هزار بشکه از نفت خام تولیدی کشورهای عراق و سوریه به اوج خود رسیده است.

منابع غیر رسمی از تخفیف ۶۰ دلاری بهای نفت خام داعش نیز خبر می دهند و گروهی ددیگر از تخفیف کمتر اطلاعاتی را منتشر می کنند؛ رقابت برای تصاحب نفت تولیدی توسط داعش به حدی بالا گرفته است که این روزها به جز انواع مختلف و مصطلح نفت خام، «نفت داعش» نیز به دایره واژگان معامله گران و مشتری ها اضافه شده است.

برخی آمار ها از این حکایت دارد که داعش، روزانه حدود ۳۰ هزار بشکه نفت قاچاق کرده و از طریق ترکیه به مشتریان خود می رساند؛ ترکیه ای که نفت کردستان عراق را نیز قاچاق کرده و به تل آویو منتقل می کند.

بندر جیهان ترکیه میعادگاه نفت داعش این روزها گرمای عجیبی دارد و نفت های قاچاق و غیر قانونی در ان بندر به نفتکش ها تحویل داده می شود.

در یک نگاه ساده به منطقه مد نظر، باید گفت شرق سوریه، شمال عراق و جنوب ترکیه به محل تلاقی قاچاقچی های نفت و سوخت تبدیل شده است؛ منابع نفتی سوریه در شرق این کشور قرار دارد که داعش و النصره ۶۰ درصد منابع نفتی آن را در سیطره خود دارند؛ علاوه بر این این گروهک تروریستی ۷ میدان و ۲ پالایشگاه عراق را نیز در اختیار خود دارد و تجارت بزرگی را به راه انداخته است.

البته باید گفت این آمار و ارقام به دلیل غیرشفاف بودن تولید و فروش نفت خام توسط این کشور، فاقد وجهات رسمی است و اعداد اشاره شده در این گزارش، مجموعه ای است از اظهارات فعالان نفتی.
يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 2029
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *