۰
خبری خوش برای شرکت های نفتی در مسکو

معافیت مالیاتی برای غول های نفتی

معاف از ملیات؛ شرکت های نفتی مشغول در روسیه خوشحال ترین شرکت های نفتی دنیا پس از شنیدن این خبر هستند، خبری که آن ها را به ماندن در روسیه و پشت کردن به تحریم های امریکا و اروپا بیشتر ترغیب کرده است.
معافیت مالیاتی برای غول های نفتی
به گزارش «ميزنفت»، روس ها که هم اکنون به عنوان قدرت برتر تولید نفت و گاز در جهان شناخته می شوند به هیچ عنوان علاقه ای به از دست دادن این عناوین ندارند آن هم در شرایطی که به یمن حضور شرکت های نفتی در پروژه های صنعت نفت و گازاین کشور، وضعیت بهبود یافته است و در صورت خروج آن ها از این کشور، وضعیت برای روس ها کمی خظرناک می شود.

مسکو طی یک سال اخیر با تحریم های غرب مواجه شده است اما با پیش گرفتن سیاست های تهدیدی سعی در مقابله با آن ها داشته است اما در تغییر موضعی جدید، تشویق را جایگزین تهدید کرده است به طوری که قصد دارد هبه ای بزرگ به تولید کنندگان نفت در این کشور پیشکش کند.

بر اساس طرحی که توسط وزارت انرژی روسیه تدوین شده است تولید کنندگان نفت روسیه، از معافیت مالیاتی ۳ ساله برخوردار خواهند شد و در مقابل دولت به پیوستگی و حتی افزایش تولید نفت خود حساب ویژه ای باز خواهد کرد.

آن طور که رسانه های غربی در این باره نوشته اند، ورکوویچ این تصمیم را برای تشویق سرمایه‌گذاری در صنعت نفت اتخاذ کرده و روز گذشته با مقامات دولتی و تجاری برای تعیین نرخها قبل از فرستادن بودجه به پارلمان دیدار کرد.

این تصمیم در شرایطی قرار است به تصویب برسد که ۴۵ درصد از درآمدهای بودجه ای روسیه مربوط به مالیات تولید نفت است؛ اگر این طرح به سرانجام برسد روس ها ۲۴۰ میلیارد روپل یا ۷ میلیارد دلار از درآمدهای خود را در سال آینده از دست می دهند اما به جای آن، هم شرکت های خارجی را در خاک خود دارند و هم در جایگاه بازیگر اصلی انرژی جهان ابقا می شود.
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 2068
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *