۰

مشتریان نفت ایران آماده شرایط تحریم می‌شوند

وزیر نفت اعلام کرده است در حال حاضر روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت و میعانات از ایران صادر می‌شود؛ این در حالی است که مشتریان نفت ایران خود را برای شرایط تحریم احتمالی ایران آماده می کنند.
تحریم  - میز نفت
تحریم - میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزیر نفت در حاشیه امضای قرارداد احداث خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به چابهار از فروش روزانه 2.5 میلیون بشکه‌ای نفت خام و میعانات گازی ایران خبر داد و گفت: این طبیعی است که میزان فروش نفت در یک ماه کاهش یابد اما در ماه دیگر جبران شود.

علیرغم آماری که زنگنه از روند فروش نفت ایران داده است،  پایگاه خبری پلاتز که نشریه معتبری در حوزه نفت به شمار می رود رسما طی گزارشی اعلام کرده است خریداران آسیایی نفت ایران برای مقابله با طوفان احتمالی بازگشت تحریم های ایران و مسدود شدن متعاقب صادرات نفت ایران آماده می شوند.

ظاهرا تلاش‌های خریداران آسیایی نفت ایران به دنبال متنوع سازی منابع تامین نفت و میعانات گازی خود هستند تا در صورت اعمال تحریم های نفتی علیه ایران مشکلی پیش نیاید.

این گزارش حاکی است اخیرا هندی‌ها اعلام کرده اند ایران پیشنهادهای جذابی برای افزایش فروش نفت به برخی از پالایشگاه های دولتی این کشور داده اند که انتظار می رود از ماه آینده حجم صادرات نفت ایران به هند افزایش یابد.

همچنین زنگنه رسما اعلام کرده است  هر کار لازم باشد برای مقابله با تهدید های ترامپ انجام خواهیم داد و ممکن است قیمت های سیاسی را نیز اعمال کنیم.

با این شرایط به نظر می رسد شاید با اعمال تحریم های نفتی که دور از ذهن نباشد ایران برای افزایش صادرات نفت خود تخفیف های قابل توجهی را نیز به مشتریان خود ارائه کند.

در همین رابطه یکی منبع آگاه در گفت و گو با نشریه پلاتز اعلام کرده است پالایشگاه های شرق آسیا  از هم اکنون «واردات نفت ایران را کاهش داده اند و اگر بتوان با این کشور در خصوص قیمت نفت گفت گو کرد احتمالا بتوانیم واردات نفت از ایران را حتی در شرایط تحریم احتمالی  حفظ کنیم.

ما هنوز امید داریم شفافیتی در مورد تحریم ها داشته باشیم زیرا برای ترتیبات ارسال محموله ها با کشتی مشکلاتی خواهیم داشت.»



منبع : فارس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 20910
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *