۰
۵
بیگلری در وزارت نفت

نماینده دیگری هم حقوق‌بگیر نفت شد

​هنوز از حاشیه های حضور چهار نماینده مجلس در اجلاس 174 اوپک مدت زیادی نگذشته است که بر اساس اسناد زیر، یکی از این نمایندگان در سال 94 و در دوران نمایندگی به وزارت نفت منتقل شده است و هم اکنون از حقوق بگیران وزارت نفت است.
نماینده دیگری هم حقوق‌بگیر نفت شد
به گزارش میز نفت، در جلسه رأی اعتماد سال گذشته مجلس به زنگنه، هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی از استخدام بی‌ضابطه برخی نمایندگان مجلس در وزارت نفت انتقاد کرد و این موضوع را بیانگر نزول جایگاه مجلس دانست. در واکنش به این انتقاد، رئیس مجلس شورای اسلامی وارد گود شد و عنوان کرد کسانی که در وزارت نفت استخدام‌شده‌اند، نمایندگان سابق و ادوار بوده‌اند و اگر وزیر نفت از نمایندگان فعلی مجلس، کسی را به نفت منتقل کرده باشد با وی برخورد خواهد کرد.

زنگنه هم در وقت دفاع از خود، از استخدام نمایندگان دفاع کرد و گفت عدم استخدام نمایندگان موجب فساد می‌شود. او اضافه کرد که به استخدام نمایندگان افتخار می‌کند که این جمله وی باعث شد تا نمایندگان فریاد احسنت سر بدهند. در چنین فضایی وزیر نفت توانست با اقتدار از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

چند صباح بعد اما نامه استخدام دو نماینده فعلی مجلس شامل علی‌محمد زارع و جلیل زارع منتشر شد که نه وزارت نفت و نه مجلس شورای اسلامی هیچ واکنشی به آن نشان ندادند. باوجوداینکه زمزمه‌هایی مبنی بر استخدام چند نماینده دیگر هم شنیده می‌شد اما بررسی یکی از اسناد به‌دست‌آمده دراین‌باره نشان می‌دهد محسن بیگلری یکی از چهار نماینده همراه زنگنه در وین، سال گذشته به‌طور کامل به نفت منتقل‌شده است تا مبادا فسادی دیگر، دامن نماینده مجلسی را آلوده سازد.

در سند زیر مشاهده می‌کنید که بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در تاریخ 10 مرداد 94 به وزارت نفت منتقل‌شده است؛ یعنی او در دوران نمایندگی توانسته به وزارت نفت بیاید چیزی که وزیر نفت همواره آن را کتمان کرده است!  در تاریخ 26 شهریور 96 سید سعید فانی مدیرکل منابع انسانی مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به کریم سلحشور معاون وقت منابع انسانی وزیر نفت خواستار پرداخت حقوق و مزایای معوق و آتی این نماینده مجلس از سوی وزارت نفت می‌شود. در پایان ‌نامه تأکید شده است از تاریخ نفتی شدن بیگلری به بعد، بنا به درخواست وی،هیچ‌گونه حقوقی از سوی مجلس به وی پرداخت نشده و وزارت نفت باید حقوق معوق و آتی وی را پرداخت کند.




این نامه در تاریخ اول مهر 96 در اتوماسیون اداری وزارت نفت ثبت می‌شود تا در تاریخ 4 مهر 96، کامران دهقانی مدیرکل آموزش، برنامه‌ریزی منابع انسانی و تحول اداری در نامه‌ای به سلحشور خواستار تعیین تکلیف حقوق این نماینده مجلس می‌شود. او در این نامه قید کرده است که سقف اضافه‌کار 120 ساعت است ولی تأکید شده این سقف برای بیگلری 175 ساعت در نظر گرفته‌شده است.



سلحشور هم در تاریخ 10 مهر 96 با این درخواست موافق کرده و در هامشی برای زنگنه می‌نویسد جهت اطلاع انجام می‌شود. زنگنه هم با این پرداختی موافقت می‌کند و می‌نویسد با سقف اضافه‌کاری 120 ساعت، پرداخت صورت پذیرد.

اسناد دیگری هم درباره استخدام تعداد دیگری از نمایندگان فعلی مجلس پیشتر منتشر شده بود و جالب است که رئیس مجلس شورای اسلامی برخلاف گفته خود هیچ واکنشی یا وزیر نفت صورت نمی دهد در حالی که تاکید کرده بود در صورت واقعیت داشتن این موضوع، با زنگنه برخورد می کند.


در چنین شرایطی که نمایندگان باید به وظایف نظارتی خود عمل کنند اما متأسفانه برخی نمایندگان خود را تبدیل به حقوق‌بگیر نفت کرده و در حمد و ثنای وزیر نفت سخن گفته و با وزیر نفت به سفرهای خارجی می‌روند. گویا نمایندگان پیگیری حقوق معوق خود را به تأمین حقوق مردم ترجیح می‌دهند.

میز نفت در آینده‌ای نزدیک اسناد دیگری را درباره استخدام نمایندگان فعلی مجلس منتشر خواهد کرد.
 
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 21448
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


آریو
Iran, Islamic Republic of
شاید دیگر کارکنان صنعت نفت مازاد و سربار نیستند که جناب وزیر استخدام را شروع نموده اند!
عسلویه
Iran, Islamic Republic of
باید به حال شخصی که به خاطر چند صباح حفظ پست حاضر می شود به چنین افرادی باج دهدگریست
جناب زنگنه فقط چند لحظه بنشین و فکر کن که پرسنل ارزشمند و زحمتکش وزارت نفت چه قضاوتی از عملکرد سراسر فاجعه بار جنابعالی خواهند داشت
منتظر اثر نفرین های کارکنان و خانواده های ساکن در مناطق عملیاتی بر زندگی خودت و خانواده است باش
Iran, Islamic Republic of
]چقدر خوب !!!!!!!!!!!!!!!
تمام بدبختی های نفت سر زنگنه است
ناشناس
United Kingdom
یاااااااااا خدااااااااااااااااااااااااااا......یعنی قشنگ جرم می کنند
ناشناس
United Kingdom
بابا یکی بیاد وزارت نفتو جمع کنه چه وضعشه رشوه تو روز روشنننن