۰

کاهش 50 درصدی فلرینگ فاز 19 پارس جنوبی

رئيس بهره برداری فاز 19 مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با استفاده از طرح های صیانت محیط زیست میزان فلرینگ این پالایشگاه تا 50 درصد کاهش یافت.
مشعل - میز نفت
مشعل - میز نفت
به گزارش میز نفت ، محمد نعمتی، رئیس بهره برداری فاز 19 مجتمع گاز پارس جنوبی در خصوص طرح های صیانت از محیط زیست در پالایشگاه دهم گفت: با ابتکار عمل و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز توسط گروه بهره برداری و مهندسی در واحد گوگرد و همچنین انجام اصلاحات مورد نیاز و اجرای برنامه مدون تعمیرات در خصوص کمپرسورهای off gas میزان فلرینگ پالایشگاه به میزان 50 درصد کاهش و به سطح استاندارد مجتمع ارتقا یافته است.

نعمتی افزود: این اقدام همچنین کاهش 85 درصدی میزان انتشار گاز SO2 را در پی داشت. عدم استفاده از چاله سوزان با مدیریت پسماندهای هیدروکربنی و بازیافت آنها و همچنین دفع لجن های هیدروکربنی به میزان 700 تن یکی دیگر از اقدامات صورت پذیرفته در این خصوص است.

نعمتی در ادامه به اقدامات HSE در فاز 19 اشاره کرد و گفت: در بخش ایمنی و آتش نشانی و محیط زیست استقرار دستورالعمل های ایمنی، تهیه بانک نرم افزاری و سیستم برخط پیگیری انومالی، استقرار کامل سیستم مجوز کار SPGC، و انجام دوره های آموزشی مختلف ایمنی به میزان 4هزار و 160 نفر، رفع نشتی از خطوط زیر زمینی آتش نشانی و تکمیل و تحویل سیستم اطفاء حریق اتوماتیک مخازن (ثانویه) پیگیری و اجرا شد.

وی افزود: در واحد ICT نیز اجرای دقیق پروتکل های واحد امنیت مجتمع، راه اندازی سرورهای فیزیکی و مجازی و ایزوله کردن شبکه داخل پالایشگاه، محدود کردن دسترسی به اتاق سرور مرکزی و تمامی LAN ROOM های پالایشگاه، نصب دوربین جهت نظارت بر این مکان ها انجام شده است.

نعمتی اظهار داشت: در بخش بازرسی فنی نیز شناسائی و ثبت وضعیت اولیه دستگاه ها، استخراج موارد نقص و ایرادات اجرایی پروزه فاز 19در بازه تحویل و تحول، استقرار و جاری سازی سیاست های بازرسی فنی و کنترل خوردگی و ایجاد زمینه های تحقق بازرسی های داخلی هدفمند برای تجهیزات پالایشی با تقویت رویکردهای پیش بینانه از اهم اهداف و فعالیت های این امور بوده است.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی و اجرای اولین تعمیرات اساسی در سال 97، با مجموع 606 مورد ریز فعالیت و بازرسی داخلی از 120 تجهیز ثابت، تعویض 78 کوپن خوردگی مورد بازرسی و ثبت وضعیت اولیه قرار گرفته و از نقطه نظر یکپارچگی ساختاری تعیین وضعیت شده و برنامه پایش و کنترل های بعدی آن ها بر اساس وضعیت و سطح مخاطرات شناسائی و درجه بندی شد.



منبع : فارس
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 24314
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *