۰

آمریکا ذخایر استراتژیک نفت خود را روانه بازار می‌کند

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ممکن است برای جبران هرگونه اختلال در بازارهای نفت در نتیجه حمله به تاسیسات نفتی عربستان، از ذخایر استراتژیک نفت خود استفاده کند.
نفت آمریکا - میز نفت
نفت آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، یک سخنگوی وزارت انرژی آمریکا گفت پس از حمله پهپادها به عربستان که باعث توقف تولید نفت این کشور شده است، دولت ترامپ آماده است در صورت لزوم ذخایر نفت اضطراری خود را باز کند.

 این سخنگو گفت ریک پری، وزیر انرژی آمریکا آماده است برای جبران هر گونه اختلال در بازارهای نفت در نتیجه این حمله به تاسیسات نفتی عربستان، از ذخایر استراتژیک نفت خود در صورت لزوم استفاده کند.

 گروه حوثی های یمن مسئولیت حمله به دو پالایشگاه در قلب صنعت نفت عربستان را قبول کرده اند که شامل بزرگترین تاسیسات پالایش نفت جهان، بقیق هم می شود.

پری از سران وزارت انرژی خواسته با آژانس بین المللی انرژی در پاریس برای انجام یک اقدام مشترک در صورت لزوم همکاری کنند.

 آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد با مقامات عربستان و سایر کشورهای اصلی تولید کننده نفت در تماس است و در حال حاضر عرضه کافی نفت به بازار وجود دارد.

 آمریکا  چند بار با آژانس بین المللی انرژی در مورد بیرون کشیدن نفت از ذخایر بین المللی همکاری  کرده است.

ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در سواحل تگزاس و لوئیزیانا در حال حاضر حدود 645 میلیون بشکه معادل مصرف یک ماه آمریکا نفت ذخیره دارد.

دونالد ترامپ بارها به کشورهای عضو اوپککه عربستان هم جزئی از آن است، فشار آورده برای تعدیل قیمت نفت، تولید خود را افزایش دهند. تحریم‌های آمریکا علیه برخی اعضای اوپک مثل ایران و ونزوئلا میلیون‌ها بشکه نفت را از بازارهای جهانی خارج کرده است.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 24703
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *