۰

دعوت بارکیندو از 97 تولیدکننده نفت

دبیرکل اوپک با بیان این که همکاری بیشتر بهترین شیوه برای غلبه بر ابهامات فزاینده و نوسان شدید بازار جهانی است، از ۹۷ کشور تولیدکننده نفت جهان خواست به اتحاد اوپک و غیراوپک ملحق شوند.
محمد بارکیندو | میز نفت
محمد بارکیندو | میز نفت
به گزارش میز نفت ، محمد بارکیندو در رویدادی در سوچی روسیه گفت: ائتلاف اوپک پلاس که متشکل از اعضای اوپک و ۱۰ تولیدکننده غیرعضو اوپک است، طی سه سال گذشته به نفع تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و اقتصاد جهانی عمل کرده است. چارتر همکاری این ۲۴ کشور تولیدکننده نفت می‌تواند به بازار جهانی نفت کمک کند از شوکهای خارجی در آینده مانند مسائل ژئوپلیتیکی، تنشهای تجاری، سیاستهای پولی و فجایع طبیعی عبور کنند.

بنابراین همکاری بیشتر بهترین نسخه برای رفع نوسان است و به همین دلیل شرکت در این ائتلاف داوطلبانه و برای همه کشورهای تولیدکننده نفت آزاد است. مایلم دست همکاری را به سوی همه ۲۷ کشور تولیدکننده نفت دراز کرده و آنها را به پیوستن به این گروه دعوت می‌کنم.

برای نخستین بار نیست که دبیرکل اوپک از تولیدکنندگان نفت که در ائتلاف اوپک پلاس حضور ندارند، دعوت کرده است به این گروه ملحق شوند.

وی در فوریه گفته بود از دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا دعوت می‌شود به گفت و گو برای متعادل کردن بازار جهانی نفت ملحق شود. بارکیندو در آن زمان در واکنش به انتقاد ترامپ از سیاست کاهش تولید نفت اوپک، به رویترز گفته بود آمریکا به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان، سهم استراتژیکی در عرضه و تقاضای جهانی دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال آمریکا علاقه‌ای به سیاستهای مدیریت بازار ندارد و رییس جمهور این کشور در توییتر اغلب از اوپک بابت دستکاری قیمتهای نفت یا بالا نگه داشتن قیمتها انتقاد کرده است. سایر کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت شامل کانادا، برزیل و نروژ در ائتلاف اوپک پلاس حضور ندارند و برای پیوستن به آن ابراز علاقه نکرده‌اند.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 24889
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *