مرکز 70 درصد ظرفیت پالایش جهان

29 مهر 1398 ساعت 12:11

میز نفت - 70 درصد ظرفیت پالایشی جهان در سه منطقه آسیای شرقی، اروپای غربی و آمریکای شمالی قرار دارد.


به گزارش میز نفت، هم اکنون حدود ۱۰۰ میلیون بشکه نفت در بیش از ۷۰۰ پالایشگاه جهان تبدیل به فرآورده می‌شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ میلادی بیشتر کشورهای جهان به سمت افزایش ظرفیت پالایشی خود به منظور ایجاد ارزش افزوده و حداکثر سازی سود خود حرکت کرده اند.

بر اساس آمار رسمی، میزان مصرف نفت در جهان از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ میلادی ۱۰ میلیون بشکه افزایش یافته است که نشان می‌دهد همچنان نفت در صدر توجهات بین‌المللی قرار دارد و به همین منظور، کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده در احداث پالایشگاه‌های جدید به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ میلادی، روزانه بیش از ۱۸.۶ میلیون بشکه نفت مصرف کرده است که موجب شده بزرگترین کشور مصرف کننده نفت جهان لقب بگیرد. ظرفیت پالایشی این کشور در سال ۲۰۰۸ معادل ۱۷.۶ میلیون بشکه بود که طی ۱۰ سال اخیر حدود یک میلیون بشکه افزایش یافته است. هم اکنون ۱۳۵ پالایشگاه در آمریکا فعال هستند که این رقم در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۴۳ پالایشگاه بوده است.

پالایشگاه پورت آرتر (Port Arthur Refinery) با ظرفیت ۶۰۰ هزار بشکه‌ای خود، بزرگترین پالایشگاه نفت آمریکاست که به تازگی عربستان سعودی سهام آن را خریداری کرده است.


کد مطلب: 25046

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/25046/مرکز-70-درصد-ظرفیت-پالایش-جهان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir