۱
۲
وزیر نفت به بیت‌المال حساس است؟

خرج 50 میلیون تومانی برای شکایت از میز نفت

در سندی که به دست میزنفت رسیده است، جعفر ربیعی با پرداخت حق‌الوکاله 50 میلیون تومانی به یک وکیل از او خواسته است از این رسانه شکایت کند.
خرج 50 میلیون تومانی برای شکایت از میز نفت
به گزارش میز نفت، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و آیدین ختلان به تازگی از پایگاه خبری میزنفت شکایت کردند که این شکایت‌ها در محاکم قضایی در حال رسیدگی است؛ اما نکته مهم در این شکایات این است که هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس بابت طرح دعوا علیه این رسانه محکوم کردن «میزنفت» قراردادی را با یک وکیل دادگستری امضا کرده است که در نوع خود عجیب است. این قرارداد که در تاریخ 19 خرداد 98 به امضای جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیح‌فارس و وکیل هلدینگ رسیده است، شامل بندهای جالبی است که یکی از آن‌ها حق الوکاله 50 میلیون تومانی وکیل هلدینگ است.

همانطور که در سند زیر می‌بینید با وجود آنکه هلدینگ دارای بخش حقوقی است اما جعفر ربیعی حاضر شده است 50 میلیون تومان حق الوکاله بابت شکایت از یک رسانه پرداخت کند. اینکه در «میزنفت» چه خبرهایی منتشر شده است که ربیعی حاضر شده است از جیب سهامداران این شرکت 50 میلیون تومان پرداخت کند در نوع خود عجیب است.

نکته دیگر آن است موضوع قرارداد 50 میلیون تومانی تنها محدود به مرحله دادسراست و به احتمال فراوان ورود پرونده شکایت از میز نفت به دادگاه، شامل یک قرارداد دیگر خواهد شد. همچنین ربیعی از سایت نفتی‌‌ها نیز به دلیل مطالبی که این سایت منتشر کرده است قرارداد مشابه 50 میلیون تومانی با یک وکیل امضا کرده است تا از این سایت شکایت کند.

میزنفت طی دو سال گذشته نسبت به تبعات مدیریت ربیعی و تیم فعلی هشدارهایی داده بود که درستی این هشدارها در حال ثابت شدن است کما اینکه یک موضوع عجیب در این هلدینگ، هم اکنون در سازمان بازرسی کل کشور در حال رسیدگی است و به‌زودی جزئیات آن منتشر می‌شود.

باید از وزیر نفت که مدام به محافظت از بیت‌المال می‌پردازد پرسید که آیا صرف چنین هزینه‌ای جزو بیت‌المال نیست یا خیر؟ 

امید است قوه قضائیه که در دوران جدید خود از رسانه‌ها و خبرنگاران افشاگر حمایت می‌کند با ورود به این پرونده، پشت پرده‌های اتفاقات رخ داده را مورد بررسی جدی قرار دهد.

در اسناد زیر، می‌توانید جزئیات قرارداد شیرین هلدینگ خلیج‌فارس با وکیل این شرکت را مشاهده کنید.


 


 
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 25221
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Dr.
Iran, Islamic Republic of
با سلام،
بررسی فرمائید که وکیل مروبطه به اندازه 50 میلیون تومان نیر تمبر باطل نموده اند یا خیر
Iran, Islamic Republic of
خدایئش جعفر به نون شب محتاجه،چرا خرج رو دستش گذاشتید.که از ختلان و تولایی و بحرینی مجبور بشه قرض بگیره