۰

لاوروف : آمریکا نفت سوریه را سرقت می کند

وزیر امور خارجه روسیه به تداوم سرقت نفت سوریه توسط آمریکا اشاره کرد و آن را تهدیدی جدی برای حاکمیت سوریه و پایان بحران در این کشور دانست.
سرگئی لاوروف | میز نفت
سرگئی لاوروف | میز نفت
به زارش میز نفت ، «سرگئی لاوروف» روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ظهراب مناتساکانیان» وزیر امور خارجه ارمنستان در ایروان گفت: تلاش‌های  آمریکا برای سرقت سوریه و تحت کنترل گرفتن میادین نفتی این کشور، برای روند حل و فصل مسائل سوریه هیچ نتیجه خوبی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: درباره آنچه که آمریکا در شمال سوریه می‌کند بدیهی است سرقت از میدان نفتی سوریه و تلاش برای تحت کنترل گرفتن میادین نفتی این کشور نتیجه خوبی نخواهد داشت و فقط تهدید جدی و عامل تنش آفرین در این بخش از سوریه را حفظ می‌کند.

گفتنی است، براساس اطلاعات روسیه، آمریکا ماهانه از فروش نفت سوریه ۳۰ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.روسیه برای کنترل تمام مناطق سوریه توسط ارتش این کشور تلاش می‌کند

لاوروف در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی گفت که روسیه تلاش می‌کند و اصرار دارد که ارتش سوریه در سریعترین زمان ممکن کنترل همه مناطق این کشور را به دست بگیرد.

وی افزود: تنها این اقدام (کنترل ارتش سوریه بر سراسر قلمرو این کشور) به پایان دادن به تروریسم در این کشور و رفع تمام مسائل مربوط به حل‌وفصل سیاسی آن کمک می‌کند.نظامیان روسیه و آمریکا دائما ارتباط دارند

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی در ایروان گفت که نظامیان روسیه و آمریکا دائما با یکدیگر در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: در کرانه شرقی رودخانه فرات حضور غیرقانونی نظامیان آمریکا ادامه دارد. لاوروف گفت: ما همراه ترکیه و ایران تلاش می‌کنیم تا تهدید تروریستی را در سوریه برطرف کنیم. رسیدن به این هدف نه فقط با اقدامات نظامی بلکه وسایل دیگر ازجمله موضوعات مرتبط با حقوق بینالمللی برای تعقیب قضایی تروریست‌ها امکانپذیر است.

وی ادامه داد: به صورت همزمان ما با سایر طرف‌های مساله سوریه از جمله ایالات متحده ارتباط داریم.


منبع : ایرنا
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 25232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *