۰
تقلید ناشیانه از دولت نهم

​خداقوت شیخ!

آقای روحانی؛ رونویسی ناشیانه و دیرهنگامی از دولت نهم داشتید، آن‌هم به بدترین شکل ممکن!
​خداقوت شیخ!
میز نفت | روزی که سهمیه‌بندی بنزین در دولت نهم اجرا شد، انتقادات بسیاری بر نحوه واقعی‌سازی قیمت این حامل انرژی وارد شد اما به هر حال این طرح توانست طی 8 سال بیش از 75 میلیارد دلار – گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس- عاید کشور کند. 

دولت یازدهم به دلیل آنکه این ایده دولت نهم مایه آزار روحی‌اش شده بود، تصمیم گرفت به این طرح حمله کرده و با نقدهای عجیبی که به ساده لوحانه‌ترین شکل ممکن مطرح می‌شد، سیستم مدیریت مصرف را تخریب کرد. کمی زمان که گذشت و افسارِ رها شده مصرف، میترِ دود شدن بنزین را به بالای 100 میلیون لیتر در روز رساند، دولت به فکر سامان دادن به وضعیت موجود افتاد. 

همزمان طی دو سال گذشته، نهادهای پژوهشی، اتاق بازرگانی، دانشگاه‌ها و کارشناسان بسیاری الگویی پیشرفته‌تر از الگوی دولت نهم به دولت روحانی پیشنهاد دادند؛ اعم از بکارگیری کارت انرژی تا اعطای سهمیه به افراد. همه این ایده‌ها در نوع خود کارشناسی و به عدالت نزدیک‌تر بود اما دولت دوازدهم، هیچ یک را قبول نکرد و دقیقا همان کاری را کرد که دولت نهم انجام داد.

این اقدام از سوی دولتی که همه تصمیمات دولت گذشته خود را به باد انتقاد می‌گرفت و آن را نشانه «بی‌عقلی» می‌دانست، بیانگر این واقعیت است که چهره واقعی دولت دوازدهم در حال عیان‌تر شدن است. دولت مستقر نه تنها راه دولت گذشته را می‌رود بلکه در مقاطعی بسیار عقب‌تر از دولتی است که همه مشکلات کشور را متاثر از تصمیماتش می‌داند. 

آقای روحانی؛ رونویسی ناشیانه و دیرهنگامی از دولت نهم داشتید، آن‌هم به بدترین شکل ممکن! 
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 25275
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *