۰

پیش بینی بانک گلدمن ساکس از قیمت نفت

بانک گلدمن ساکز اعلام کرد اوپک پلاس احتمالا توافق کاهش تولید کنونی را تا ژوئن 2020 تمدید کنند اما انتظار می رود این سه ماه تمدیدِ نه چندان مهم، اندکی باعث تقویت قیمت نفت شود اما قیمت نفت بدون توافق کاهش تولید، حدود 7 دلار در هر بشکه کاهش می یابد.
بانک گلدمن ساکس | میز نفت
بانک گلدمن ساکس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بانک گلدمن ساکس اعلام کرد اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس احتمالا توافق کاهش تولید کنونی را تا ژوئن 2020 تمدید کنند اما انتظار می رود این سه ماه تمدیدِ نه چندان مهم، اندکی باعث تقویت قیمت نفت شود.

اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت نظیر روسیه که به اوپک پلاس معروفند، از ابتدای ماه ژانویه، میزان تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دادند و توافق کردند تا این کاهش را تا پایان ماه مارس 2020 ادامه دهند. این گروه پنج شنبه این هفته در وین گرد هم می آیند و احتمالا میزان کاهش را روزانه 400 هزار بشکه دیگر، بیشتر و در عین حال توافق را تا ژوئن 2020، تمدید کنند.

این بانک در یادداشت دوم دسامبر خود نوشت: « در حال حاضر، خریدهای سوداگرانه در حجم های بزرگ در هفته‌های اخیر و برخی انتظارات برای کاهش بیشتر تولید نشان می دهد بعید است 3 ماه تمدید نه چندان مهم، قیمت‌های کنونی را آنچنان بالا ببرد.»

«در نبود یک رشد (اقتصادی) جدید و شوک های ژئوپلتیکی، در نتیجه، ما انتظار داریم، نفت برنت در سال 2020 در محدوده 60 دلار در هر بشکه معامله شود.»

به نوشته این بانک، با توجه به افزایش تولید در پروژه های غیراوپکی و چشم انداز بی ثبات رشد تقاضا (برای نفت)، توازن عرضه و تقاضا در جهان نیازمند تمدید توافق کنونی اوپک پلاس است.  

در ادامه یادداشت این بانک آمده است، این تمدید لازم است تا مازاد روازنه 1.3 میلیون بشکه در روز مورد انتظار در سه ماه دوم و سوم سال آینده میلادی را جبران کند؛ این مازاد می تواند قیمت نفت را بدون کاهش تولید، حدود 7 دلار در هر بشکه کاهش دهد.

قیمت نفت امروز به علت انتظار برای کاهش بیشتر رقم کاهش تولید اوپک پلاس برای مدت زمان بیشتری، افزایش یافت.(جزئیات بیشتر)



منبع : فارس 
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 25433
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *