۰

چشم آمریکا به دنبال بزرگترین میدان نفتی سوریه

متخصصان مصری و سعودی که از طرف آمریکا وظیفه توسعه تولید نفت در میدان نفتی العمر را دارند، در سیزدهم دسامبر وارد بزرگترین میدان نفتی سوریه در استان دیرالزور شدند.
میدان نفتی سوریه | میز نفت
میدان نفتی سوریه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمریکا گروهی از متخصصان را به بزرگترین میدان نفتی سوریه در استان دیرالزور که در حال حاضر تحت کنترل حزب کارگران کردستان و گروه وای پی جی است، می فرستد و امیدوار است بتواند تولید را در این میدان نفتی افزایش دهد.

 متخصصان مصری و سعودی که از طرف آمریکا وظیفه توسعه تولید نفت در میدان نفتی العمر را دارند، در سیزدهم دسامبر وارد این منطقه شدند.

 انتظار می رود این تیم از متخصصان که شامل 15 مهندس و تکنسین می شوند، به محلی ها هم نحوه حفظ بهره‌وری نفت را در منطقه آموزش دهند.

 آمریکا در ماه اکتبر دستور خروج نیروهایش را از شمال سوریه صادر کرد. در همان زمان ترکیه عملیات ضد تروریستی «بهار صلح» خود را در منطقه انجام داد. بنابراین دونالد ترامپ از تصمیم خود عقب نشینی کرد و اعلام کرد سربازان آمریکایی برای حفاظت از منابع نفتی سوریه در منطقه باقی می مانند.

 آمریکا طی عملیات بهار صلح نیروهای خود را از 16 پایگاه در سوریه خارج کرد ولی سربازان آن به برخی از این پایگاه های نظامی بازگشته اند.

 ترکیه عملیات بهار صلح را در نهم اکتبر برای بیرون کردن گروه های تروریستی وای. پی. جی و پ.ک.ک از شمال سوریه، شرق رودخانه فرات آغاز کرد تا امنیت را به مرزهای ترکیه بازگرداند، به بازگشت ایمن پناهندگان سوری کمک کند و از یکپارچگی قلمروی سوریه مطمئن شود.

 ترکیه طی دو قرارداد جداگانه با آمریکا و روسیه این عملیات را متوقف کرد و به این دو گروه تروریستی اجازه عقب نشینی تا یک منطقه امن سوری را داد.

 هدف آنکارا از بیرون کردن این گروه ها از منطقه امن سوریه باز کردن راه برای بازگشت ایمن دو میلیون پناهنده سوری است.

 نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی آمریکا 28 درصد قلمرو سوریه را تحت کنترل دارند که شامل 911 کیلومتر مرز سوریه و ترکیه می شود.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 25598
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *