۰

پیش بینی بانک‌های بزرگ از قیمت نفت

بانکهای سرمایه گذاری و تحلیل گران قیمت ۵۵ تا ۶۵ دلاری را برای نفت در سال آینده میلادی پیش بینی کرده اند.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، در روزهای پایانی 2019 شاخص های نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ترتیب 66.55 و 61.54 دلار در هر بشکه معامله می‌شوند.

 پیش بینی بانکهای سرمایه گذاری و تحلیل گران برای قیمت 60.65 تا 64.50 دلار در هر بشکه برای نفت برنت در سال آینده میلادی به تدریج تحقق می یابد. با وجود کاهش بیشتر تولید اوپک و متحدانش، تحلیلگران افزایش قیمت ناشی از این اقدام اوپک را بسیار ناچیز می‌دانند.

 گلدمن ساچز - این  بانک سرمایه گذاری با توجه به قرارداد جدید کاهش تولید اوپک، قیمت نفت را برای 2020 بین 60 تا 63 دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کند. آخرین پیش‌بینی این بانک برای قیمت نفت برنت 63 دلار در هر بشکه است. گلدمن پیش بینی می کند شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به طور متوسط 58.50 دلار در هر بشکه باشد. بخشی از دلیل این بانک برای افزایش پیش بینی خود تغییر استراتژی اوپک بوده است.  در نتیجه این بانک تخمین می زند فاصله بین عرضه و تقاضا در سال آینده 300 هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی قبلی آن باشد.

 جی پی مورگان - 60 / 64.50 دلار در هر بشکه. در حالی که پیش‌بینی این بانک از قیمت نفت برنت در 2020 بالاتر از گلدمن است، پیش بینی قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت تفاوتی نمی کند. جی پی مورگان برخلاف گلدمن پیش بینی می کند بازارهای نفت به خاطر کاهش بیشتر تولید اوپک، 200 هزار بشکه در روز عرضه کمتری خواهند داشت. پیش بینی قبلی این بانک که در ماه سپتامبر منتشر شد حاکی از آن بود که 2020 با 600 هزار بشکه در روز مازاد عرضه مواجه خواهد بود.

 اداره اطلاعات انرژی - 55.50 / 61 دلار در هر بشکه. طبق گزارش این اداره، شاخص قیمت نفت برنت در سال آینده میلادی 61 دلار در هر بشکه خواهد بود و انتظار می‌رود میانگین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت  55.50 دلار در هر بشکه باشد. قیمت های اعلام شده پایین تر از میانگین قیمت 2019 است که برای نفت برنت 64 دلار اعلام شده بود. دلیل کاهش پیش بینی قیمت نفت، افزایش ذخایر جهانی نفت مخصوصاً 2020 است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا علیرغم پیش بینی افزایش ذخایر جهانی نفت، تخمین می‌زند با آغاز اجرای قوانین سازمان بین المللی دریانوردی در 2020، فعالیت پالایشگاهی در سال آینده سه درصد افزایش یابد.

اس پی گلوبال پلتس - پلتس پیش بینی می کند قیمت نفت برنت در اوایل 2020 به 65 دلار در هر بشکه برسد و بعد تا پایان سال تا حداقل 60 دلار کاهش یابد. دلیل افزایش قیمت در اوایل سال، قوانین سازمان بین‌المللی دریانوردی است که به نفع انواع شیرین تر نفت مثل نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت است. پلتس پیش بینی می کند نفت وست تگزاس اینترمدیت در اوایل سال آینده به 60 دلار برسد و بعد تا حداقل 55 دلار در هر بشکه کاهش یابد. این بانک سرمایه گذاری عقیده دارد شرایط جوی بیش از قرارداد تجاری آمریکا و چین و خطرات ژئوپلیتیکی بر قیمت نفت تاثیر می گذارد.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 25742
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *