۰

تاسیسات نفتی هدف قرار می‌گیرد؟

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در صورت تعرض آمریکایی‌ها، محور مقاومت می‌تواند تاسیسات مشابه آمریکایی را مورد حمله قرار ‌دهد و قطعا آنها قادر نیستند کار بازسازی و بهره‌برداری مجدد از این تاسیسات را به این زودی‌ها انجام دهند.
عبدالحسین بیات | میز نفت
عبدالحسین بیات | میز نفت
به گزارش میز نفت ، عبدالحسین بیات مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تهدید آمریکایی‌ها به نابود کردن پالایشگاه‌های ایران گفت: بعضی مقامات آمریکایی‌ تهدید کردند که اگر حرکات خصومت‌آمیز ایران ادامه یابد پالایشگاه‌های ما را نابود می‌کنند. به نظرم بهتر است که آنها از خواب و رویا بیدار شوند و توانمندی‌ها و قدرت صنعت نفت ایران ببینند و بدانند که در این حد و قواره نیستند که صنعت نفت ایران را تهدید کنند.

وی در پاسخ به تهدیدات لیندسی گراهام سناتور آمریکایی گفت: در جواب یکی از توئیت­‌های گراهام می­‌گویم که اگر ما کارمند صنعت نفت و پالایشگاه‌های ایران نبودیم، بعد از توئیت شما حتماً تصمیم می‌گرفتیم و اصرار می­‌کردیم که در پالایشگاه‌های نفت ­و ­گاز و­ صنعت پتروشیمی ایران ادامه کار بدهیم. ما کار کردن در صنعت نفت را عین جهاد و مجاهدت در راه خدا و انقلاب اسلامی می‌­دانیم و از این تهدیدات توخالی ترسی نداریم.

بیات با اشاره به اینکه تمامی تهدیدات امریکا در چهار دهه گذشته علیه صنعت نفت ایران ناکام مانده است؛ اظهار داشت: آمریکایی‌ها تاکنون حداقل چهار بار بطور فلج‌­کننده صنعت­­‌ نفت ایران را مورد حمله قرار داده‌­اند تا از بین برود اما به فضل الهی در همه‌ی اقدامات‌شان ناکام ماندند.

* تهدید صنعت نفت ایران توسط آمریکایی‌ها جنبه نمایشی دارد

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بار اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که همه متخصصین آمریکایی صنعت نفت ایران را ترک کردند تا برای همیشه متوقف ­شود و زمین بخورد. زیرا تا قبل از انقلاب آمریکایی‌ها به شدت صنعت نفت ایران را وابسته به خود کرده بودند تا پس از آنها این صنعت زمین بخورد اما آیا این صنعت­ زمین خورد؟! آیا بدون­ حضور آمریکایی‌­ها، صنعت نفت ایران بعد از انقلاب، شکوفاتر و پر بازده‌تر و کاراتر نشد؟! این اولین باری بود که تیر آمریکا به سنگ خورد.

وی تاکید کرد: بار دوم حمله غافلگیرانه و همه جانبه آمریکا به تاسیسات صنعت نفت ایران (صنایع نفتی، صنایع پالایش نفت­‌و­گازی و صنایع پتروشیمیایی) از طریق عروسک منطقه‌­ای‌­­اش صدام بود. با اینکه آمریکا همه‌ی کمک‌­های اطلاعاتی، مشاوره‌­ای، نظامی و تجهیزات و امکانات نظامی را در اختیار صدام گذاشت تا صنعت نفت ایران را از بین ببرد اما آیا موفق شد؟! آیا حتی موفق شد برای چند روزی صادرات نفت ایران را متوقف کند؟! هرگز موفق نشد. آیا ضیغمی‌ها و دیگر مجاهدان صنعت نفت در آن روز اجازه دادند، آمریکا و نوکران منطقه‌­ای­‌اش به اهدافشان برسند؟!

بیات اظهار داشت: سومین اقدام جدی آمریکا علیه صنعت نفت ایران تشدید تحریم‌ها در زمان تحریم‌های هسته­‌ای در دولت دهم بود که حتی واردات بنزین به ایران را هم تحریم کردند تا این صنعت متلاشی شود. این هدف دشمن هم محقق نشد و آنها نتوانستند با تحریم بنزین، ناوگان­‌های جاده­‌ای، دریایی، هوایی و ... کشور متوقف کنند و مسئولین ما توانستند اقدامات لازم را در آن مقطع زمانی انجام دهند.

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: چهارمین حمله آمریکا به صنعت نفت کشور نیز با اعمال فشار حداکثری و اعمال تحریم‌­های برجامی اتفاق افتاد که الان می‌بینیم بی‌اثر بوده است. آنها انتظار داشتند که صنعت نفت و گاز و پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران، به کلی نابود شود ولی الان در صنعت نفت داریم با قدرت تمام حرکت می‌کنیم و حتی این اعمال تحریم‌ها باعث شده که سرعت پیشرفت‌مان افزایش یابد. لذا این تهدید آمریکایی‌ها جنبه نمایشی دارد.

* محور مقاومت می‌تواند تاسیسات نفتی آمریکایی‌ها در منطقه را هدف قرار ‌دهد

وی با اشاره به توان بالای ایران برای حفاظت از صنعت نفت کشور گفت: سیستم‌­های طراحی ­شده برای حفاظت از تاسیسات صنعت نفت در سراسر کشور آنقدر قوی ­و ­توانمند است که ­آمریکا هرگز نم‌ی­تواند به این تاسیسات حتی نزدیک شود. در صورتی که به فرض محال آمریکا موفق به حمله به تاسیسات مذکور شود، توان فنی و ­مهندسی و تدارکاتی ایران آنقدر قوی است که می‌­تواند ظرف ­یک تا چند هفته خسارات را اصلاح و تاسیسات صنعت نفت را در مدار بهره برداری مجدد قرار دهد.

بیات همچنین با تهدید آمریکایی‌های و دولت‌های وابسته امریکا در منطقه اظهار داشت: در صورتی که صنعت نفت ایران مورد تعرض آمریکایی‌ها قرار گیرد؛ محور مقاومت می‌تواند تاسیسات مشابه آمریکایی را مورد حمله قرار ‌دهد و قطعا آنها قادر نیستند به این سرعت، کار بازسازی و بهره برداری مجدد از آنها را به عمل آورند.

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین خاطرنشان کرد: گرچه امکانات دفاعی امروز جمهوری اسلامی ایران نسبت به شرایط دوران دفاع مقدس خیلی قوی­‌تر و متفاوت‌تر شده که تضمینی برای حفاظت از تاسیسات صنعت نفت است، اما در زمان جنگ تحمیلی هم که صدام موفق شد به بعضی از تاسیسات نفتی مرزی خساراتی وارد کند، آنها به سرعت حتی کمتر از 48 ساعت ( مثل تاسیسات خارک ) بازسازی شده و به مدار تولید باز می‌گشتند.

وی گفت: نابودی پالایشگاه‌های ما برای آمریکا مقدور نیست و بیشتر تبلیغاتی است، کما اینکه تاسیسات نفتی آمریکایی‌ها یا متحدان آمریکا در منطقه، بیشتر از تاسیسات نفتی ایران آسیب پذیر هستند و آمریکا برای حمله به تاسیسات صنعت نفت ایران، باید آنها را در محاسبات خود لحاظ کند.

بیات با اشاره به قدرت نظامی ایران گفت: ایران به راحتی می‌­تواند تمام اهداف نظامی، اقتصادی و امنیتی آمریکا در منطقه را حتی به طور غیر مستقیم یا مستقیم مختل و یا از بین ببرد. گرچه بعضی از آثار انتقام ترور ناجوانمردانه و بزدلانه سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی عزیز به دست دولت تروریسم آمریکا عیان شده مثل حمله به پایگاه عین‌الاسد، لیکن برای­ انتقام کامل خون ­آن سردار دل‌ها، باید امکان حضور سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی آمریکایی‌­ها را در منطقه هدف قرار داد و از بین برد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 25814
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *