تلاش عربستان برای آرام کردن بازار نفت

7 بهمن 1398 ساعت 11:30

وزیر انرژی عربستان گفت کشورش به دقت تحولات بازار نفت و «انتظارات منفی» ناشی از تاثیر ویروس کرونای جدید بر اقتصاد چین و اقتصاد جهانی و همچنین عوامل بنیادین بازار نفت را رصد می کند.


به گزارش میز نفت ، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان گفت کشورش به دقت تحولات بازار نفت و «انتظارات منفی» ناشی از تاثیر ویروس کرونای جدید بر اقتصاد چین و اقتصاد جهانی و همچنین عوامل بنیادین بازار نفت را رصد می کند.

عبدالعزیز بن سلیمان گفت وی اطمینان دارد که دولت چین و جامعه بین المللی می توانند جلوی گسترش ویروس را بگیرند و آن را به طور کامل نابود کنند.

وی افزود، تاثیر این ویروس بر بازارهای جهانی و از جمله بازار نفت و سایر کالاهای خام «عمدتا ناشی از عوامل کرونای و انتظارات به شدت منفی شکل گرفته توسط برخی فعالان بازار است، در حالی که تاثیر این بیماری بر تقاضای جهانی نفت بسیار محدود است.»

وزیر نفت عربستان در ادامه گفت:‌‌«چنین حد بالایی از بدبینی که در سال 2003 و در جریان شیوع بیماری سارس نیز رواج یافته بود سبب کاهش عمده تقاضا برای نفت نشد.»

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که عربستان و دیگر اعضای گروه اوپک پلاس از توانایی و انعطاف لازم جهت واکنش مناسب به هرگونه تحولی جهت حفظ ثبات در بازار نفت در صورت نیاز برخوردارند.

مقامات بهداشتی کشورهای جهان در تلاش اند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونای جدید جلوگیری کنند. تاکنون 80 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند و قرنطینه چندین شهر چین نگرانی هایی را از احتمال کاهش تقاضا برای نفت به وجود آورده است.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 25997

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/25997/تلاش-عربستان-آرام-کردن-بازار-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir