۰

سهم کشورها در صادرات گاز به اروپا

میز نفت - نگاهی به ترکیب صادرکنندگان به اروپا می گوید سیاستمداران قاره سبز در حال متنوع سازی سبد صادرکنندگان گاز هستند.
سهم کشورهای مختلف در صادرات گاز به اروپا| میز نفت
سهم کشورهای مختلف در صادرات گاز به اروپا| میز نفت
به گزارش میز نفت،  اتحادیه اروپا علاقه مند است عرضه انرژی خود را متنوع کند چون اکثر اعضای این اتحادیه می خواهند وابستگی آنها به گاز روسیه کم شود.

طبق اطلاعات کمیسیون اروپا ، در 2017 اروپا بیش از 10 درصد کل صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا را دریافت کرد که نسبت به 5 درصد 2016 بیشتر بود. در 2018 ، حدود 11 درصد صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا به اتحادیه اروپا فرستاده شد در حالی که طی دوره 9 ماهه از اوت 2018 تا آوریل 2019 ، زمانی که صادرات 272 درصد بالا رفته بود، سهم اروپا از صادرات  گاز طبیعی مایع آمریکا به 30 درصد رسیده بود.

 رئیس بخش انرژی و تغییرات جوی کمیسیون اروپا گفت:« گاز طبیعی یک بخش مهم از ترکیب انرژی اتحادیه اروپا در آینده نزدیک است چون ما به دنبال منابع پاک تر انرژی هستیم.  با توجه به وابستگی شدید ما به واردات ، اگر گاز طبیعی آمریکا قیمت مناسبی داشته باشد، می‌تواند نقش فزاینده و استراتژیکی در عرضه گازبه اتحادیه اروپا بازی کند».

ریک پری ، وزیر انرژی آمریکا گفت:« آمریکا و اروپا شرکای مناسبی برای همکاری در زمینه انرژی هستند و من در مورد چگونگی رشد تجارت گاز طبیعی مایع با اروپا و ایجاد منافع اقتصادی و امنیتی هیجان زده هستم».
سهم کشورهای مختلف در صادرات گاز به اروپا
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 26011
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *