۰
زنگنه همچنان در مدار استخدام نمایندگان

استخدام دوباره الیاس حضرتی در نفت

​با دستور وزیر نفت، الیاس حضرتی رئیس فعلی کمیسیون اقتصادی مجلس در حال استخدام در وزارت نفت است.
الیاس حضرتی و زنگنه | میز نفت
الیاس حضرتی و زنگنه | میز نفت
به گزارش میز نفت، الیاس حضرتی در دوران نخست حضور زنگنه در صنعت نفت، کارمند این وزارتخانه بود که پس از پایان دوره زنگنه خود را بازنشسته کرد؛ بازنشستگی وی با پرداخت حدود 20 میلیون تومان پاداش، روابط کاری و مالی او را با نفت به اتمام رساند اما در جدیدترین اقدامی که زنگنه با آن موافقت کرده ، او دوباره به نفت بازگشته است.

با این وجود، منع قانونی برای حضور مجدد وی در صنعت نفت وجود دارد مگر آنکه وی پاداش بازنشستگی خود را به نفت بازگرداند و چند سال دیگر با پاداشی حداقل 10 برابری، بازنشسته شود.

حضرتی که از دوستان نزدیک زنگنه و مدافعان وی در مجلس شورای اسلامی است، بارها به حمایت از وزیر نفت پرداخته و به همین دلیل است که زنگنه با حضور مجدد وی در وزارت نفت موافقت کرده است.

حضرتی متولد سال 1340 است و با 58 سال سن در شرایطی قرار است نفتی شود که بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت و سایر مراکز آموزشی، با مخالفت وزیر نفت برای استخدام مواجه شده‌اند.

زنگنه در سال 96 و در جریان جلسه رای اعتماد، از استخدام نمایندگان در وزارت نفت دفاع کرد و تاکید کرد در صورت عدم استخدام آن‌ها در نفت، مفسده‌های فراوانی به وجود می‌آید. ژنرال برای جلوگیری از مفسده‌ای دیگر، این نماینده فعلی را هم می‌خواهد نفتی کند مانند بیش از 30 نماینده ادوار و فعلی بهارستان که طی 6 سال گذشته صاحب سمت‌های مهمی در نفت شدند.

گفتنی است شورای نگهبان صلاحیت الیاس حضرتی را برای حضور در انتخابات مجلس رد کرده تا او برای روزهای پسا نمایندگی، حضور در وزارت نفت را نشانه بگیرد.
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 26205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *