۰

مانع اصلی بهبود قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی اندکی رشد کرد اما روند افزایشی آن تحت تاثیر گسترش پیامدهای اقتصادی اپیدمی ویروس کرونا که در چین آغاز شده است، محدود شد.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات آتی نفت برنت با شش سنت افزایش، به ۵۷ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هفت سنت افزایش، به ۵۱ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید.

چین که در پی شیوع ویروس کرونا اقدام به قرنطینه شهرها و محدود کردن سفر و حمل و نقل کرده بود، اکنون به سختی در تلاش است تا بخش تولید را به فعالیت برگرداند.

آمار مقامات نشان داد که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان هوبی برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد اما شمار قربانیان افزایش داشت. با این حال سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هنوز آمار کافی برای اطمینان از مهار شدن شیوع این اپیدمی وجود ندارد.

قیمت نفت از یک هفته پیش که به پایینترین رکورد امسال سقوط کرد، حدود هشت درصد بهبود پیدا کرد اما افت شدید قیمتها ممکن است باعث شود اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، حجم بیشتری از تولیدشان را کاهش دهند.

این گروه قرار است ماه میلادی آینده در وین دیدار رسمی داشته باشد و در این نشست درباره پاسخ به افت اخیر تقاضا که ناشی از اپیدمی ویروس کرونا است، تصمیم خواهد گرفت.

تحلیلگران گروه اوراسیا در یادداشتی نوشتند: اوپک پلاس مایل است از بروز اشباع عرضه شدید که ناشی از افت تقاضا و بحران سلامت متمرکز در چین - بزرگترین واردکننده نفت جهان- است، جلوگیری کند.

در نشانه دیگری از گسترش پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا، آمار نشان داد صادرات ژاپن در ژانویه برای چهاردهمین ماه متوالی کاهش پیدا کرده و شیوع ویروس کرونا اقتصاد ژاپن را در معرض ورود به رکود قرار داده است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد تولید نفت شیل آمریکا در مارس حدود ۱۸ هزار بشکه در روز رشد کرده و به رکورد ۹.۱۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 26241
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *