۰

پوتین: قیمت فعلی نفت قابل قبول است

رئیس جمهور روسیه با اعلام این که قیمت فعلی نفت برای روسیه قابل قبول است، از ادامه همکاری در چارچوب توافق اوپک پلاس برای تضمین ثبات بازار و مبارزه با تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی حمایت کرد.
ولادیمیر پوتین | میز نفت
ولادیمیر پوتین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، ولادیمیر پوتین در جریان دیدار با وزیران دولت و نمایندگان شرکت‌های نفت و گاز روسیه در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و بازار نفت گفت: می خواهم تاکید کنم که برای بودجه روسیه، برای اقتصاد ما قیمتهای فعلی نفت قابل قبول است. اجازه دهید یادآور شوم که امسال در راستای سیاست اقتصاد کلانمان، مبنا را بر قیمت ۴۲.۴۰ دلار در هر بشکه نفت برنت گذاشتیم. وی در ادامه افزود: بعلاوه ذخایر ما شامل ذخایر صندوق سرمایه ملی برای تضمین ثبات و تحقق الزامات بودجه و اجتماع با وجود وخامت احتمالی وضعیت اقتصاد جهانی کافی هستند.

رئیس جمهور روسیه گفت: ذخایر بین المللی روسیه ۵۶۳ میلیارد دلار است و ۱۲۴ میلیارد دلار هم در صندوق سرمایه ملی است. با این حال ذخایر مذکور نیاز برای اقدام از جمله همکاری با شرکای خارجی را رفع نمی‌کند.

پوتین همکاری با اوپک پلاس را ابزار موثری برای تضمین ثبات بلندمدت در بازارهای انرژی جهانی توصیف کرد.

وی اظهار کرد: همکاری با این گروه ما را قادر ساخت درآمد بودجه بیشتری دریافت کرده و مهمتر از آن تولیدکنندگان بتوانند با اطمینان در پروژه های توسعه امیدبخش سرمایه گذاری کنند.

روسیه بجز حمایت رسمی از ادامه همکاری با اوپک پلاس، موضع خود درباره آینده توافق محدودیت عرضه این گروه را مشخص نکرده است. تولیدکنندگان نفت روسیه ماه میلادی گذشته اظهار کردند که تمایل دارند توافق فعلی کاهش تولید را در سه ماهه دوم امسال ادامه دهند اما مایل نیستند کاهش تولید بیشتری صورت دهند.

برخی از اعضای این گروه در واکنش به تاثیر منفی ویروس کرونا بر بازار، خواستار کاهش بیشتر تولید شده‌اند. این گروه روزهای پنجم و ششم مارس در وین دیدار خواهد کرد و به بررسی وضعیت بازار و اقدامات آتی خواهد پرداخت. توافق فعلی محدودیت عرضه اوپک پلاس در پایان مارس منقضی می شود.

بر اساس گزارش پلاتس، پوتین اعلام کرد اگرچه شرایط فعلی قابل قبول است اما وضعیت غیرقابل پیش بینی مانده و روسیه باید آماده باشد.



منبع : ایسنا
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 26371
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *