۰

هیدروژن به جای سوخت‌های فسیلی

دولت آلمان قصد دارد با هدف کاهش وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی که از کشورهای نفتی و اوپک وارد می‌کند به سمت جایگزین کردن آنها با سوخت هیدروژن برود.
هیدروژن | میز نفت
هیدروژن | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزرای آلمانی اخیرا اقداماتی را در راستای بستن قرارداد با کشورهایی که ممکن است در آینده در تولید هیدروژن حرفی برای گفتن داشته باشند، انجام دادند.

در واقع آلمانی‌ها در حال برداشتن نخستین گام‌ها برای ساختن بنیان‌های اقتصادی هستند که به جای سوخت‌های فسیلی بر هیدروژن و سوخت‌های پاک‌تر مبتنی است، هستند.

آلمانی‌ها از یک طرف به دنبال استفاده بیشتر از سوخت‌های پاک هستند و از یک طرف هم می‌خواهند وابستگی خود به کشورهای نفتی از جمله اوپک و روسیه و همچنین آسیب پذیری در برابر آنها را کاهش دهند.بر همین اساس دولت آلمان در حال زمینه‌سازی برای همکاری با کشورهایی نظیر نیجریه است.

یکی دیگر از اهداف آلمان کاهش آلودگی ناشی از استفاده از نفت و گاز در اقتصاد خود است.دولت آنگلا مرکل، به دنبال اجرای مصوبات توافق تغییرات آب و هوایی پاریس است. 

دولت آلمان از این منظر هم می‌تواند با استفاده از هیدروژن سوخت مورد نیاز صنایع سنگین خود را تامین کند و هم با رفتن به سمت انرژی‌های تجدید پذیر در هوای بادی و آفتابی برق بیشتری تولید کند.

با این حال اما وزرای آلمانی نگران آن هستند که با واردات هیدروژن مجددا دوباره به کشورهایی که ظرفیت تولید هیدروژن بالایی دارند نظیر روسیه و اوپک وابسته شوند.

در حال حاضر 4 وزارتخانه آلمان به صورت مجزا در حال کار روی پروژه جایگزین کردن ذغال‌سنگ، نفت و گاز با هیدروژن هستند.



منبع : فارس 
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 26419
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *