۰

بهبود شاخص‌های قیمت نفت به کمک افت تولید آمریکا

شاخص‌های قیمت نفت روز چهارشنبه با امیدواری به کاهش تولید نفت آمریکا برای دومین روز متوالی صعود کردند اما ابهامات نسبت به بسته محرک اقتصادی دولت ترامپ روند رشد قیمت‌ها را محدود کرد.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات آتی نفت برنت با یک دلار و ۲۶ سنت معادل ۳.۴ درصد افزایش، به ۳۸ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت ۹۱ سنت معادل ۲.۷ درصد افزایش پیدا کرد و به ۳۵ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص قیمت روز دوشنبه ۲۵ درصد سقوط کردند و به پایین‌ترین حد خود از فوریه سال ۲۰۱۶ رسیدند و بزرگترین ریزش قیمت روزانه خود از هفتم ژانویه سال ۱۹۹۱ که آمریکا به عراق حمله کرد را رقم زدند. این دو شاخص اکنون حدود نیمی از افت روز دوشنبه را که ناشی از اختلاف میان روسیه و عربستان سعودی بود، جبران کرده اند.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالای شرکت راکوتن سکیوریتیز در این باره اظهار کرد: انتظارات برای ضرورت کاهش تولید شرکتهای نفت شیل آمریکا به بهبود فضای بازار کمک کرده است.

تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا از جمله "اوکسیدانتال پترولیوم" هزینههای خود را در پی افت شدید قیمت‌های نفت کاهش دادهاند که ممکن است تولید آن‌ها را کمتر کند.

بازارهای سهام و نفت روز سهشنبه در واکنش به سیگنال‌های اقدام هماهنگ اقتصادهای بزرگ جهان برای مقابله با اثرات اقتصادی اپیدمی کرونا بهبود چشمگیری پیدا کرده بودند. اما بدبینی فزاینده نسبت به بسته محرک اقتصادی دولت آمریکا باعث شد روند افزایشی که بازارهای سهام آسیا در اوایل معاملات روز جاری داشتند، متزلزل شود.

شیوع ویروس کرونا سرمایه گذاران را در اضطراب نگه داشته و مانع ریسک پذیری آن‌ها شده است. شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به ۶۳۱ نفر افزایش پیدا کرد در حالی که موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در چین با ورود مسافران سفرهای خارجی، برای نخستین بار در پنج روز گذشته افزایش یافت.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ پیش بینی کردند بهبود قیمت‌های نفت دوام نخواهد داشت زیرا با آغاز جنگ قیمت میان روسیه و عربستان سعودی، آن‌ها درباره این که چه میزان می توانند تولیدشان را افزایش دهند صحبت می کنند.

عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد میزان عرضه نفت را در آوریل به رکورد بالایی افزایش خواهد کرد و با ایجاد زمینه بن بست همکاری با روسیه، پیشنهاد مسکو برای مذاکرات جدید در خصوص سطح تولید را رد کرد.

به گفته ایتو ماشینو، تحلیلگر شرکت میتسویی، عربستان سعودی در سال ۲۰۱۴ با افزایش موقتی تولید، سهم بازار خود را افزایش داد اما با تاب آوری تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا در برابر قیمت‌های پایین، نفوذ این کشور به عنوان یک تولیدکننده تاثیرگذار بر بازار محدود شد. وی در ادامه گفت: شکست دور اخیر مذاکرات اوپک پلاس به معنای پایان همکاری این گروه نیست و اقدامات آنها به قیمتهای نفت بستگی خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته اخیر افزایش داشته و سطح ذخایر سوختهای تقطیری این کشور کاهش پیدا کرده است.



منیع : ایسنا
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 26496
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *