۰

رکوردداران زیان نفتی در آمریکا

آلاسکا، نیومکزیکو و سایر ایالت‌های آمریکا که تا به امروز از رونق انرژی این کشور بهره برده اند، در پی سقوط قیمت نفت در سال جاری به زودی ناچار خواهند شد برای کسری بودجه خود به فکر چاره باشند.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، درآمد حاصل از مالیات‌های نفتی و اجاره زمینهای دولتی هفته هاست که به دلیل ترس از پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا و افت تقاضای جهانی، به خطر افتاده است. اما قیمت‌ها دوشنبه هفته گذشته پس از این که عربستان سعودی و روسیه یک جنگ قیمت و عرضه به راه انداختند، حداکثر ۳۱ درصد سقوط کردند که بزرگترین ریزش قیمت از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۱۹۹۱ بود.

بهای معاملات آتی نفت آمریکا دوشنبه گذشته تا رکورد ۲۷ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه سقوط کرد که بسیار پایینتر از قیمت برآورد شده نفت در بودجه ایالت‌های آمریکا بود. تگزاس قیمت حدود ۵۸ دلار، آلاسکا ۶۶ دلار برای نفت نورث اسلوپ و لوییزیانا نفت ۵۵ دلار در هر بشکه را پیش بینی کرده بود. همه این برآوردهای قیمت حداقل ۲۱ دلار بالاتر از سطح فعلی قیمت گریدهای نفتی است.

آلاسکا که حدود ۳۴ درصد از بودجه عملیاتی‌اش از نفت است و پیش از این با ۱.۵ میلیارد دلار کسری بودجه روبرو بود، با اشاره به آسیب دیدن بودجه ایالتی از افت قیمت نفت، استخدام را متوقف و ممنوعیت سفرهای خارج از این ایالت را وضع کرد.

لوییزیانا ۵۹۵ میلیون دلار درآمد نفت و گاز برای سال مالی آینده پیش بینی کرده بود که این رقم احتمالا اکنون کمتر خواهد شد.

به گفته گِرگ آلبرشت، مدیر اقتصاددان دفتر مالی قانونگذاری ایالت لوییزیانا، هر یک دلار تغییر در میانگین قیمت نفت، درآمد این ایالت را ۱۱ میلیون دلار تغییر می دهد.

ران نس، رییس شورای نفت داکوتای شمالی اعلام کرد بیش از ۶۰ درصد از بودجه ایالت داکوتای شمالی از نفت و گاز تامین می شود و اگر جنگ قیمت برای مدت طولانیتری ادامه پیدا کند، چالش بزرگی برای این ایالت خواهد بود که دومین ایالت تولیدکننده بزرگ نفت آمریکا است.

نیومکزیکو که حدود یک سوم از درآمدش از نفت و گاز است، پس از این که به سومین ایالت تولیدکننده بزرگ نفت تبدیل شد، مازاد بودجه را پیش بینی کرده و هزینه ایالتی را هشت درصد افزایش داده بود.

لری اسکات، از قانونگذاران جمهوری خواه این ایالت گفت: چند ماه طول خواهد کشید تا قیمت‌های پایین‌تر کاهش بودجه را الزامی کند اما هر یک دلار کاهش قیمت‌های نفت به منزله حذف ۲۰ میلیون دلار از درآمد ایالتی است.

تگزاس بزرگترین ایالت تولیدکننده نفت آمریکا است و پیش بینی شده بود ۵.۴ میلیارد دلار از نفت و گاز دریافت کند اما تاثیر نهایی افت قیمت‌ها روی بودجه این ایالت فعلا معلوم نیست.

کلرادو که پنجمین ایالت تولیدکننده بزرگ نفت است، در صورت ماندن قیمت نفت در محدوده ۳۰ دلار در هر بشکه ممکن است میزان هزینه خود را مورد بازنگری قرار دهد.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته دیوید بلات، استاد سیاست عمومی در دانشگاه اوکلاهاما و تحلیلگر مالی سابق سنای ایالتی، اوکلاهاما پیش از این به دلیل کاهش قیمت‌ها تحت فشار قرار داشت و ریزش اخیر قیمت‌ها مایه نگرانی جدی این ایالت است.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 26553
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *