۰

آیا نشست اوپک پلاس به تعویق می‌افتد؟

نشست اضطراری مجازی اوپک و هم پیمانانش که قرار بود 6 آوریل، روز دوشنبه برگزار شود، احتمالا به روزهای 8 یا 9 آوریل، چهارشنبه یا پنج شنبه موکول خواهد شد.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دو منبع آگاه به رویترز گفتند نشست اضطراری مجازی اوپک و هم پیمانانش که قرار بود 6 آوریل، روز دوشنبه برگزار شود، احتمالا به روزهای 8 یا 9 آوریل، چهارشنبه یا پنج شنبه به تعویق خواهد افتاد تا زمان بیشتری برای مذاکرات در میان تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید وجود داشته باشد.

پیش از این، وزارت انرژی آذربایجان اعلام کرده بود نشست گروه اوپک پلاس قرار است در 6 آوریل (18 فروردین) و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود. 

همچنین رویترز به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده بود اوپک و هم پیمانانش در حال کار کردن بر روی طرحی هستند تا تولید را به میزان بی‌سابقه‌ای یعنی حدود 10 درصد عرضه در جهان کاهش دهند.

در همین راستا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با روسای شرکت های بزرگ نفتی این کشور روز گذشته، دیدار و مذاکره می کرد. 

پوتین شامگاه جمعه پس از این دیدار، از احتمال کاهش تولید نفت به میزان ده میلیون بشکه نفت در روز یا حتی بیشتر خبر داد و گفت: «ما برای همکاری با ایالات متحده آمریکا در مورد بازار نفت آماده‌ایم.» 

گروه اوپک پلاس در نشست قبلی خود نتوانست بر سر کاهش بیشتر تولید به توافق برسد و توافق سه ساله کاهش تولید از هم پاشید. عربستان نیز در جنگ قیمتی با روسیه، ارائه تخفیف های بیشتر برای نفت خود و تلاش برای افزایش سهم خود از بازار را آغاز کرد.

همزمان با انتشار ویروس کرونا در جهان و کاهش تقاضا برای نفت و متوقف شدن بیشتر فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و قرنطینه بسیاری از مردم در جهان، قیمت نفت به شدت سقوط کرد.

به دنبال این اتفاقات، قیمت نفت اوپک نیز به شدت کاهش یافت و به 17 دلار در هر بشکه رسید.



منبع : فارس 
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 26698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *