۰

تماس تلفنی ترامپ برای نجات شیل آمریکا

در حالی که افت شدید قیمت نفت صنعت شیل آمریکا را در معرض نابودی قرار داده است ترامپ برای کاهش عرضه جهانی نفت با رئیس جمهور روسیه و پادشاه عربستان تماس تلفنی برقرار کرد.
دونالد ترامپ | میز نفت
دونالد ترامپ | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت یک مکالمه خوب با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ملک سلمان، پادشاه عربستان داشته است و انتظار دارد اوپک و سایر کشورها به زودی به یک قرارداد برسند.

 ترامپ با ابراز نگرانی از اینکه بسیاری از مشاغل صنعت نفت در سراسر جهان از بین می‌روند گفت:« ما مکالمه خوبی در مورد تولید نفت و اوپک داشتیم. صنعت ما خوب عمل می کند و عملکرد صنعت نفت بهتر از آن چیزی خواهد بود که در حال حاضر انجام می دهد».

افت شدید قیمت نفت صنعت نفت شیل آمریکا را در معرض نابودی قرار داده است.

« اوپک امروز نشستی برگزار کرد و من می‌گویم که آنها به یک قرارداد نزدیک می‌شوند. به زودی متوجه می شویم».

 اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در روز پنجشنبه توافق کردند تولید نفت خود را بیش از یک بیستم کاهش دهند و اعلام کردند انتظار دارند آمریکا و سایر تولیدکنندگان هم به تلاش آنها برای بالا بردن قیمت بپیوندند. قیمت نفت به خاطر شیوع ویروس کرونا سقوط کرده است.

ترامپ گفت:« آنها احتمالاً امروز یا فردا توافق خود را اعلام می کنند. می تواند خوب باشد، می تواند چندان خوب نباشد».

 رئیس جمهور آمریکا گفت تولید نفت زیادی در بازار وجود دارد که هیچ کس نمی داند با آن چه کند، ذخایر در حال پر شدن هستند.

 ائتلاف اوپک و متحدانش می خواهند آمریکا و سایر کشورها هم تولید خود را کاهش دهند. ترامپ بارها اعلام کرده تولیدکنندگان آمریکا همین حالا هم تولید خود را در پاسخ به بازار پایین آورده اند.

 وی در روز پنجشنبه گفت می خواهد مطمئن شود شرکت‌های انرژی آمریکا قوی باقی می مانند.



منبع : تسنیم
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 26754
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *