عقب نشینی از اعلام قیمت فروش نفت

24 فروردين 1399 ساعت 13:55

عربستان سعودی در پی ادامه مذاکرات در خصوص کاهش تولید جهانی نفت، تصمیم گیری برای اعلام قیمت صادرات نفتش را به تاخیر انداخت.


به گزارش میز نفت ، منابع آگاه به بلومبرگ اعلام کردند که شرکت دولتی آرامکوی سعودی قرار است قیمت صادرات نفت در ماه مه را روز یکشنبه اعلام کند. قیمت فروش رسمی نفت عربستان سعودی قرار بود پنجم آوریل منتشر شود اما در انتظار برای روشن شدن نتیجه مذاکرات اعضای گروه اوپک پلاس در خصوص کاهش تولید، دو بار به تعویق افتاده است.

این تولیدکننده نفت معمولا قیمت فروش خود را پنجم هر ماه اعلام می کند و قیمتگذاری نفت عربستان روی تجارت بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز نفت خاورمیانه تاثیر می گذارد زیرا تولیدکنندگان نفت این منطقه اغلب قیمت گذاری آرامکو را برای صادراتشان به مقصد آسیا دنبال می کنند. ابوظبی و کویت هم اعلام کرده اند که پیش از اعلام قیمت فروش نفت خود، منتظر نتیجه مذاکرات هستند.

مذاکرات میان تولیدکنندگان جهان برای کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه به روز سوم کشید و روز شنبه همچنان ادامه داشت. عربستان سعودی روز پنج شنبه میزبانی کنفرانس ویدیویی وزیران اوپک پلاس و روز جمعه میزبانی کنفرانس وزیران انرژی گروه جی ۲۰ را برعهده داشت و روز شنبه با مقامات آمریکا و مکزیک گفت و گو کرد. این مذاکرات در پی مقاومت مکزیک برای پذیرفتن سهمیه کاهش تولید خود طولانی شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عربستان سعودی با گردآوردن تولیدکنندگان اوپک و سایر شرکا مانند روسیه تلاش کرده است به جنگ قیمت نفت که یک ماه پیش آغاز شد، پایان دهد. عربستان سعودی قیمت فروش رسمی نفت خود در آوریل را به میزانی کاهش داده بود که در سه دهه گذشته بی سابقه بود.

قیمت نفت برنت از ابتدای سال و با تهدید سعودیها برای عرضه ۱۲ میلیون بشکه در روز نفت از آغاز آوریل، بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد. اشباع عرضه به همراه فروپاشی تقاضا که ناشی از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه سراسری در جهان بوده، بازار نفت را با بحران کم سابقه ای روبرو کرده است.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 26815

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26815/عقب-نشینی-اعلام-قیمت-فروش-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir