واکنش سرد بازار به توافق بزرگ کاهش تولید نفت

25 فروردين 1399 ساعت 13:17

قرارداد تاریخی کاهش تولید بین اوپک و سایر کشورهای تولید کننده نفت نتوانست نگرانی گسترده در مورد تقاضای جهانی برای منابع را آرام کند.


به گزارش میز نفت ، قرارداد تاریخی کاهش تولید بین اوپک و سایر کشورهای تولید کننده نفت نتوانست نگرانی گسترده در مورد تقاضای جهانی برای منابع را آرام کند.

قیمت نفت در پی نهایی شدن این توافق تنها یک دلار افزایش داشته است در حالی که با شروع جنگ قیمت بین عربستان و روسیه بیش از 20 دلار افت کرده بود.

ارزش  دلار آمریکا در برابر همتایان خود در استرالیا و نیوزیلند افزایش یافت. سرمایه گذاران همچنان نگران تقاضای جهانی برای کالا هستند.

بازارهای مالی هنوز به خاطر همه گیری ویروس جدید کرونا در شرایط حساسی قرار دارند چون محدودیت های شدید بر حمل و نقل افراد اقتصاد جهانی را به رکودی عمیق کشانده است.

یوکیو ایشیزاکی، استراتژیست دایوا سکیوریتیز در توکیو گفت:« عکس العمل اولیه نشان می دهد کاهش تقاضای نفت بسیار بیشتر از کاهش تولیدی است که در مورد آن توافق شده است».

« این یک نکته منفی برای تولیدکنندگان نفت است چون باعث می شود تاجریان سرمایه‌های خود را بیرون کشیده و در ارزهای ایمن سرمایه‌گذاری کنند. به این ترتیب از ین حمایت می‌شود».

ارزش دلار 0.24 در برابر کرون نروژ و 0.44 درصد در برابر پزوی مکزیک افزایش یافته است.

 با توجه به بسته بودن بازارهای مالی در استرالیا، نیوزیلند، هنگ کنگ و انگلیس به خاطر تعطیلات عید پاک، تجارت تا حدی کاهش یافته است.

تولیدکنندگان بزرگ نفتی توافق کردند تولید خود را جهت افزایش قیمت نفت در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا پایین بیاورند.

قیمت نفت به خاطر نگرانی از انتشار ویروس کرونا و جنگ بین عربستان و روسیه بر سر سهم بازار سقوط کرده و باعث کاهش بودجه تولید کنندگان نفت و آسیب دیدن صنعت شیل آمریکا شده است.

ارزش ین 0.18 درصد در آسیا افزایش یافته و به 108.31 در هر دلار رسیده است.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 26833

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26833/واکنش-سرد-بازار-توافق-بزرگ-کاهش-تولید-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir