۰

خطر گازی بزرگ بیخ گوش آمریکا

انتظار می‌رود تولید گاز طبیعی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ کاهش یابد؛ زیرا مجریان پروژه‌های حفاری در واکنش به بیماری کرونا و کاهش قیمت نفت درصدد کاهش هزینه ها هستتند.
خطر گازی بزرگ بیخ گوش آمریکا
به گزارش میز نفت ،‌ اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده(EIA) روز سه شنبه در گزارش چشم انداز انرژی کوتاه مدت خود اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گاز ۴.۴ درصد  کاهش یابد و به میانگین ۹۴.۴۹ میلیارد فوت مکعب در روز برسد. این میزان بیشترین کاهش سالیانه از سال ۱۹۹۸ است. همچنین کاهش تولید نیز در سال جاری نیز مورد انتظار است.

EIA در این گزارش اظهار کرد: این تجدید نظر قابل توجه، بازتاب تاثیرات بی‌سابقه بیماری کرونا در سطح فعالیت‌های حفاری است زیرا بسیاری از تولید کنندگان برنامه‌هایی را برای کاهش سرمایه گذاری و حفاری اعلام کرده اند.

در حال حاضر همزمان با انتظار کاهش تولید،  قیمت گاز تقویت شده است. گاز طبیعی به عنوان محصول جانبی حفاری نفت در مکانهایی مانند حوزهPermian  تگزاس و New Mexico استخراج می‌شود که در آنها حفاری نفت شیل پس از سقوط قیمت های نفت خام ، در حال توقف است. با این حال انتظار می‌رود که تقاضای گاز نیز کم شود.بر اساس گزارش EIA انتظار میرود میزان مصرف در سال آینده ۳.۲ درصد کاهش می یابد که بیشترین میزان از سال ۲۰۰۳ است.

معاملات آتی گاز به میزان ۱۵ درصد از ماه مارس افزایش نشان می دهد و سهام بورسی تولید کنندگان گاز نیز صعود کرده است.

منبع : ایلنا
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 26862
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *