ضربه سخت نفت ارزان به صنعت شیل آمریکا

30 فروردين 1399 ساعت 11:39

نفت ارزان ضربه سختی به صنعت شیل آمریکا زده و انتظار می رود تولید نفت شیل آمریکا بیش از ۲ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.


به گزارش میز نفت ، انتظار می رود تولید صنعت شیل آمریکا به دنبال سقوط قیمت جهانی نفت بیش از 2 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. تولیدکنندگان شیل مجبور شده‌اند چاه های نفت خود را ببندند.

 به دنبال افزایش بی سابقه ذخایر نفت آمریکا و ادامه کاهش تقاضا و پرشدن تقریبی منابع ذخیره سازی، قیمت نفت آمریکا در روز جمعه به پایین‌ترین حد طی 18 سال گذشته و کمتر از 18 دلار در هر بشکه رسید. قیمت شاخص نفت بین‌المللی تا 28 دلار در هر مشکل پایین آمده است.

 سرپرست بازارهای نفتی در ریستاد انرژی می گوید:« بازار می‌داند ذخایر نفت خام آمریکا به سرعت پر می‌شوند». وی گفت ذخایر نفت خام آمریکا تا پایان ماه جاری به بالاترین حد می‌رسد و این افزایش در ماه مه هم ادامه خواهد داشت.

ریستاد انرژی انتظار دارد صنعت شیل آمریکا 2.1 میلیون بشکه در روز معادل 2 درصد عرضه جهانی نفت کوچک شود.  قبل از اینکه شیوع ویروس کرونا تقاضای جهانی نفت را پایین بیاورد، پیش بینی می شد صنعت شیل آمریکا 650 هزار بشکه در روز در سال جاری میلادی رشد کند ولی حالا پیش بینی می شود این صنعت 1.5 میلیون بشکه در روز در مقایسه با سال گذشته کاهش تولید داشته باشد و این رقم پایین تر هم خواهد آمد.

 کونووکو فیلیپس، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت آمریکا قصد دارد تولید خود را در آمریکای شمالی 225 هزار بشکه در روز پایین آورد و هزینه های برنامه ریزی شده خود را بیش از 25 درصد کاهش داده و به 4.3 میلیارد دلار برساند.

 شرکت های بزرگ آمریکایی اکسون موبیل و چورون هم تولید نفت و هزینه های خود را محدود می کنند.  اکسون 30 درصد هزینه های خود را که معادل 10 میلیارد دلار است در سال جاری میلادی کاهش می دهد و چورون یک پنجم هزینه های خود را معادل 4 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته پایین می آورد.

 بسیاری از تولیدکنندگان کوچک تر هم بستن چاه های خود را از ابتدای ماه جاری آغاز کرده اند چون تجهیزات ذخیره سازی آنها دیگر ظرفیت نفت تولید شده را ندارند. عرضه بیش از حد نفت باعث قیمت منفی این کالا در برخی مناطق آمریکا شده است چون هزینه انتقال نفت به پالایشگاه ها و بنادر بالاتر از قیمت بازار برای هر بشکه است.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 26903

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26903/ضربه-سخت-نفت-ارزان-صنعت-شیل-آمریکا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir