۰

عربستان چه میزان نفت به آمریکا صادر می کند ؟

یک مقام آگاه سعودی اعلام کرد که کشورش قرار است در ماه آوریل حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز به ایالات متحده بفروشد که بیشترین حجم صادرات در یک سال است.
نفت عربستان | میز نفت
نفت عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، یک مقام آگاه سعودی اعلام کرد که کشورش قرار است در ماه آوریل حدود 600 هزار بشکه نفت خام در روز به ایالات متحده بفروشد که بیشترین حجم صادرات در یک سال است.

ارسال محموله های نفتی موافقت شده به پالایشگاه‌های آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی تولید این محصول را به رکورد 12.3 میلیون بشکه در روز در این ماه رسانده است. با این حال، تقاضای آمریکا برای نفت به دلیل تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا به شدت کاهش یافته است.

شرکت دولتی نفت عربستان سعودی، آرامکو، اعلام کرده است که به عنوان بخشی از توافق اوپک پلاس با روسیه و سایر تولید کنندگان، تولید نفت خود را در طول ماه مه به 8.5 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

به گفته مقام آگاه سعودی، تولید این شرکت برای پالایشگاه‎های آمریکا در ماه مه هنوز به اتمام نرسیده است اما این شرکت میزان تخفیف های ارائه شده را کاهش داده است، که ممکن است باعث شود برخی از پالایشگاه ها سفارشات خود را کاهش دهند.

بر اساس شاخص نفت ترش آرگوس، قیمت نفت خام سبک عربستان برای تحویل به آمریکا در ماه مه با تخفیف 75 سنت در هر بشکه محاسبه شده است در حالی که در ماه آوریل، هر بشکه نفت با تخفیف 3.75 دلاری، قیمت گذاری شده است.

بنا بر این گزارش، براساس آخرین داده های موجود ماهانه از اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ایالات متحده در ماه ژانویه 401 هزار بشکه در روز نفت خام از عربستان سعودی وارد کرده است.



منبع : تسنیم
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 26907
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *