پیش بینی های تیره و تار قیمت نفت را کاهش داد

1 ارديبهشت 1399 ساعت 11:28

قیمت نفت برنت امروز با ۴۸ سنت معادل ۱.۷۱ درصد افت به ۲۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.


به گزارش میز نفت ، با ادامه کاهش تقاضای جهانی برای نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا که تاکنون موجب مرگ 164 هزار نفر در سراسر جهان شده، قیمت نفت امروز روند کاهشی هفته گذشته را تداوم بخشید و پایین ترین رقم ها از نوامبر 2001 را تجربه کرد.

به دلیل انتشار گزارش هایی در مورد مصرف ضعیف سوخت و پیش بینی های تیره و تار اوپک و آژانس بین المللی انرژی در مورد چشم انداز تقاضا برای انرژی، بازار نفت به شدت تحت فشار قرار گرفته است. اوپک و متحدانش توافق کرده اند که از ابتدای ماه می تولید نفت خود را 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند اما داده های منتشر شده از بازار نفت نشان می دهد که این میزان کاهش به هیچ وجه برای بازگرداندن بازار به وضعیت توازن کافی نیست.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 2 دلار و 81 سنت معادل 15.38 درصد کاهش به 15 دلار و 46 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم امروز با 48 سنت معادل 1.71 درصد افت به 27 دلار و 60 سنت رسید.

با توجه به کاهش 30 درصدی تقاضای جهانی، میزان تولید صنعت نفت به سرعت در حال کاهش است. مقامات سعودی پیش بینی کرده اند که کل عرضه نفت جهان ممکن است حدود 20 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. شرکت های بزرگ نفتی جهان از جمله شورون، بی پی و توتال اعلام کرده اند که تولید نفت خود را کاهش می دهند. اما با توجه به چشم انداز منفی رشد اقتصادی و وضعیت بازارهای فیزیکی نفت به نظر می رسد که افت قیمت نفت ادامه خواهد داشت.

بر اساس یادداشت جیمز وست، تحلیلگر موسسه اورکور آی اس آی، شرکت های اکتشاف و تولید نفت در آمریکای شمالی بودجه های خود را نسبت به سال گذشته حدود 36 درصد کاهش داده اند. این در حالی است که شرکت های بین المللی نیز بودجه خود را تا 23 درصد کم کرده اند.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 26937

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26937/پیش-بینی-های-تیره-تار-قیمت-نفت-کاهش

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir