۰

نفت آمریکا 15 دلار شد

بهای معاملات نفت روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به پر شدن ظرفیت تاسیسات نگهداری نفت در شرایط اشباع عرضه و نبود تقاضا در دنیای کرونا زده، کاهش پیدا کرد و به نفت آمریکا به پایین‌ترین رکورد خود از سال ۱۹۹۹ تاکنون سقوط کرد.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بازار نفت به دلیل گزارشهای مخالف از مصرف ضعیف تقاضا و پیش بینی‌های ناامیدکننده اوپک و آژانس بین المللی انرژی تحت فشار قرار گرفت. طبق گزارش ماهانه اوپک، تقاضا برای نفت اوپک در سه ماهه دوم کمتر از ۲۰ میلیون بشکه در روز خواهد بود که پایین‌ترین میزان از اوایل سال ۱۹۸۹ به این طرف محسوب می شود. آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت در آوریل ۲۹ میلیون بشکه در روز و در کل سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۳ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

حجم نفتی که در مخازن آمریکا به خصوص منطقه کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات وست تگزاس اینترمدیت است، نگهداری می شود، به دلیل کاهش فعالیت پالایشگاه‌ها در بحبوحه نبود تقاضا، رشد کرده است.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در مه دو دلار و ۶۲ سنت معادل ۱۴ درصد سقوط کرد و به ۱۵ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. در یک مقطع از معاملات، این قراردادها حداکثر ۲۱ درصد سقوط کردند و به مرز ۱۴ دلار و ۴۷ سنت نزول کرده بودند که پایینترین قیمت از مارس سال ۱۹۹۹ بود.

این قراردادها روز سه شنبه منقضی می شوند و قرارداد ماه ژوئن با یک دلار و ۲۸ سنت معادل ۵.۱ درصد کاهش، ۲۳ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت برنت با ۲۱ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت سی ام سی مارکتس، کاهش قیمت‌های نفت منعکس کننده اشباع عرضه در تاسیسات نگهداری نفت در کاشینگ اوکلاهاما و کاهش شدید تقاضا است. هنوز ظرفیت این مخازن به طور کامل پر نشده اما این هراس وجود دارد که به زودی پر خواهد شد و تولیدکنندگان مجبور می شوند تولیدشان را کاهش دهند.

توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، از ماه مه آغاز می شود. این گروه موافقت کرده است تولیدش را برای مهار ریزش قیمتها و مقابله با اشباع عرضه، ۹.۷ میلیون بشکه در روز در ماههای مه و ژوئن کاهش دهد.

صنعت نفت در مواجهه با کاهش ۳۰ درصدی تقاضای جهانی برای سوخت در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ و اجرای قرنطینه در کشورهای جهان، به کاهش فوری تولید تن داده است. مقامات عربستان سعودی پیش بینی کرده اند که مجموع کاهش عرضه جهانی نفت ممکن است به حدود ۲۰ میلیون بشکه در روز بالغ شود که شامل کاهش تولید داوطلبانه کشورهایی مانند آمریکا و کانادا خواهد بود که تحت تاثیر عوامل بازار صورت می گیرد و متفاوت از اکثر کشورهای عضو اوپک است.

بر اساس گزارش رویترز، غولهای نفت شامل شورون، BP و توتال کاهش تولید نفت را اعلام کرده اند. رشد اقتصادی متوقف شده و نبود خریدار در بازارهای معاملات فیزیکی باعث شده است حدود ۱۶۰ میلیون بشکه نفت در دریا نگهداری شود. گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته ۶۶ حلقه کاهش پیدا کرده که بزرگترین کاهش هفتگی از سال ۲۰۱۵ بوده و شمار دکلهای حفاری را به ۴۳۸ حلقه رسانده که پایینترین میزان از اکتبر سال ۲۰۱۶ است.



 
منبع : ایسنا
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 26950
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *