۰

نوش داروی عربستان پس از سقوط قیمت نفت

عربستان اعلام کرد که با توجه به سقوط بی‌سابقه قیمت نفت قصد دارد تولید خود را پیش از موعد توافق شده اخیر در اوپک کاهش دهد.
آرامکو | میز نفت
آرامکو | میز نفت
به گزارش میز نفت  ، عربستان و سایر اعضای اوپک در فکر کاهش تولید نفت خود در سریع ترین وقت ممکن هستند و قصد ندارند تا ماه آینده یعنی موعد توافق انجام شده اخیر در اوپک با همراهی آمریکا و روسیه صبر کنند.

یک مسئول عربستانی به این روزنامه گفت که باید برای این وضعیت چاره ای اندیشید هر چند که کمی دیر شده  است.

شرکت نفتی عربستان « آرامکو» اعلام کرد که برای اجرای توافق کشورهای عضو گروه اوپک پلاس مبنی برکاهش تولید نفت باهدف کمک به افزایش قیمت آن از روز اول ماه مه (۱۲ اردبیهشت ماه امسال) ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز برای مشتریان خود استخراج و به آنها عرضه خواهد کرد.

توافق برای کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه‌ای که اوپک و متحدانش به دست آوردند،  انتظار می‌رفت به افزایش و ثبات قیمت نفت بیانحامد اما ادامه کاهش قیمت  برخلاف پیش بینی ها بود.

قیمت هر بشکه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای تحویل در ماه مه، در جریان معاملات روز دوشنبه بازارهای جهانی، بزرگ‌ترین سقوط روزانه خود را تجربه کرد و با ۳۱۶ درصد کاهش به منفی ۳۹ دلار و ۵۵ سنت رسید که رقمی بی‌سابقه در طول تاریخ به شمار می‌رود.

در همین حال، نفت خام برنت دریای شمال که شاخص اصلی بهای نفت در اروپا و بقیه جهان محسوب می‌شود هم روز دوشنبه با حدود ۹ درصد کاهش، برای تحویل در ماه ژوئن، به بشکه‌ای ۲۶ دلار نزول کرد.

«کوین کریمر» سناتور جمهوری خواه روز دوشنبه  به شدت از عربستان سعودی به دلیل عرضه بیش از حد نفت به بازارهای جهانی انتقاد کرد و گفت: عربستان باید ادامه غرق کردن بازار با نفت را متوقف کند.

نهمین نشست وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)  ۲۱ فروردین‌ ماه به صورت کنفرانس ویدئویی و به ریاست مشترک وزیران انرژی عربستان و روسیه برگزار شد. در این نشست شرکت کنندگان بر سر کاهش تولید روزانه  حدود۱۰ میلیون بشکه‌ نفت توافق کردند.  

همچنین براساس توافق جدید ، قرار است اوپک پلاس تولید خود را به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برساند.  سرانجام توافق کاهش تولید اوپک پلاس نهایی شد تا در مجموع ۹.۷ میلیون بشکه از تولید خود را برای تعادل قیمت از بازار خارج کند.  

این توافق تاکید کرده که سهم اعضای اوپک از کاهش تولید بر اساس میزان تولید اکتبر سال ۲۰۱۸میلادی(آبان ۱۳۹۷)، کاهشی ۶ میلیون بشکه‌ای خواهد بود. 



منبع : ایرنا
 
سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 26972
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *