۰

نوبت سقوط قیمت به نفت برنت رسید

بهای نفت برنت با دنبال کردن سقوط بهای معاملات نفت آمریکا، در معاملات روز چهارشنبه بازار لندن به پایین‌ترین حد در ۲۱ سال اخیر سقوط کرد.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن تا لحظه تنظیم این گزارش با ۱۲ درصد کاهش، ۱۷ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه معامله شد. نفت برنت روز سه شنبه ۲۴ درصد سقوط کرده و تا مرز ۱۵ دلار و ۹۸ سنت عقب نشسته بود که پایینترین قیمت از ژوئن سال ۱۹۹۹ بود.

 بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن ۴.۴ درصد سقوط کرد و نیمی از ارزش روز سه شنبه خود را از دست داد و به ۱۱ دلار و شش سنت در هر بشکه رسید. بهای این قرارداد روز سه شنبه تا مرز شش دلار و ۵۰ سنت نزول کرده بود و معاملات برای کنترل نوسان سه بار متوقف شدند.

 روند نزولی قیمتها به دلیل نگرانی از اشباع عظیم عرضه که روز دوشنبه باعث شد وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه به منفی ۴۰ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه سقوط کند، ادامه دارد و در حال بدتر شدن است.

در حالی که تقاضای جهانی به دلیل قرنطینه بسیاری از کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از بین رفته است، نگرانیها نسبت به نفت بدون خریداری که فضایی برای نگهداری آن وجود ندارد باعث فروش دیوانه وار شده است. وزیران نفت گروه اوپک پلاس روز سه شنبه نشست آنلاین فوری برای بحث درباره ریزش قیمیتها برگزار کردند اما بیانیه آنها نشان داد که درباره اقدامات جدید به توافق نرسیده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این گروه با کاهش تولید حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز موافقت کرده است اما این کاهش تا ماه مه آغاز نخواهد شد و حتی هنگامی که اجرایی شود، برای متعادل کردن بازار کافی نخواهد بود چرا که ویروس کرونا باعث سقوط ۳۰ میلیون بشکه در روز تقاضا برای نفت شده است. ثامر غضبان، وزیر نفت عراق پس از این کنفرانس مجازی اظهار کرد که اتحاد اوپک پلاس با توجه به تحولات بازار جهانی می تواند برای جذب مازاد نفت اقدامات بیشتری انجام دهد.

طبق گزارش آژانس گزارش قیمت "اس اند پی گلوبال پلاتس"، شاخص Dated Brent که مرجع جهانی حدود دو سوم از معاملات فیزیکی نفت است، روز سه شنبه به مرز ۱۳ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه سقوط کرده بود. سقوط قیمت نفت برنت به معنای آن است که گریدهای نفتی بزرگ اروپایی و آفریقایی مانند اورال روسیه و بانی لایت اکنون پایین ۱۰ دلار در هر بشکه فروخته می شوند زیرا قیمت پایینتری نسبت به برنت دارند.



منبع : ایسنا
پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۵۵
کد مطلب: 27014
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *