۰
عباس سلیمی نمین:

ردپای مدیر نفتی در تامین مالی انصار حزب الله

این فرد که از دست اندرکاران و مدافعان قرارداد کرسنت هم بود در دولت احمدی نژاد برکنار و اخیر در دولت روحانی بار دیگر در یکی از شرکتهای نفتی منصوب شده است.
ردپای مدیر نفتی در تامین مالی انصار حزب الله
مرداد ماه ۸۴، اندکی پس از روی کار آمدن دکتر احمدی نژاد، انصار حزب الله بیانیه تند منتشر کرد که بعدها اعلام شد نویسنده آن از عوامل مشترک انصار حزب الله و مدیران ارشد نفتی نزدیک به کارگزاران است. این فرد که از دست اندرکاران و مدافعان قرارداد کرسنت هم بود در دولت احمدی نژاد برکنار و اخیر در دولت روحانی بار دیگر در یکی از شرکتهای نفتی منصوب شده است.

به گزارش «ميزنفت»، پس از انتشار بیانیه انصار حزب الله که با استقبال رسانه های اصلاح طلب روبرو شد، عباس سلیمی نمین بیانیه را محکوم و برای مناظره اعلام آمادگی کرد. مناظره صادق اشک تلخ عضو شورای مرکزی انصار حزب الله و عباس سلیمی‌نمین محقق و مدیر دفتر مطالعات تاریخ معاصر ایران پیرامون بیانیه جدید این تشکل در محل خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این مناظره که با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف خبری برگزار و به صورت زنده از شبکه جهانی اینترنت نیز پخش شد، دو طرف به تشریح دیدگاههای خود پیرامون بیانیه جدید انصار حزب الله و عملکرد این گروه پرداختند.

در ادامه بخشی از مناظره یادشده را خواهید خواند :

سلیمی نمین با اشاره به وجود برخی افراد نفوذی و استفاده از نیروهای انقلابی و جبهه رفته گفت: من معتقدم در انصار حزب الله عنصری وجود دارد که نزدیک به کارگزاران است که اکنون و برای بار دیگر قصد دارند که وارد میدان شوند.

این روزنامه‌نگار در ادامه بیانیه صادر شده را طراحی عناصر مشکوک دانست و اضافه کرد: بیانیه صادر شده توسط عناصر مشکوکی است که قبلاً هم به انصار خط می‌دادند تا برخی جریانات سیاسی از این قضیه بهره‌ بگیرند و این مسئله امروز و در شرایط جدید بروز پیدا کرده است.

در این هنگام اشک تلخ خطاب نماینده انصار حزب الله به سلیمی نمین گفت: ما از نقد عملکرد گریزان نیستیم و حاضرم که جلسه جداگانه ای برای نقد عملکرد آقای سلیمی نمین و نقد عملکرد انصار گذاشته شود، اما الان بحث ما بیانیه انصار حزب الله است، نه اعضای انصار. آیا صحیح است ما هم بگوییم شما کجاها بوده اید و وزارت اطلاعات به شما خط می دادند.

سلیمی نمین در پاسخ گفت: این اتهامی بیش نیست و تهمت بزرگی است. این که در گذشته، افرادی به این جریان خط میدادند مشخص است چون در گذشته نیز این عملکرد باعث شد که آقای مهاجرانی قهرمان ملی شود و الان نیز باید مشخص شود که چه کسی بیانیه صادر می‌کند و باید بگویم که این همان طالبان است.

مدیر دفتر مطالعات تاریخ معاصر ایران با بیان اینکه بسیار اهمیت دارد که بدانیم چه کسی بیانیه را نوشته است، افزود: به من تهمت هم بزنید سکوت نمی‌کنم، تهمت زدن مسئله جدیدی برای من نیست و افرادی که در جناح مقابل بودند، تهمت‌های فراوان به من زدند و حال شما نیز این اتهامات را به من می‌زنید. سلیمی نمین گفت: من با توان قلمی خود جلوی بسیاری مسائل ایستاده‌ام و امروز هم با علم به این قضیه که عناصر نفوذی مشخص شوند حاضرم اتهاماتی را بپذیرم. وی تاکید کرد: اگر این عناصر نفوذی شناسایی نشوند ملت ایران ضررهای زیادی را پرداخت خواهند کرد و نتیجه،از آن این افراد می‌شود.

در ادامه این مناظره اشک تلخ از سلیمی‌نمین خواست که به صورت اثباتی مشخص کند که چه کسی به عنوان نفوذی کارگزاران بیانیه جریان انصار حزب الله را نوشته است و مدارک خود را ارائه کند. وی اضافه کرد: حال فرض کنیم که شورای مرکزی انصار حزب الله نفوذی کارگزاران را پذیرفته و غفلت کرده است و از آنجا که فرد مورد نظر شما عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران هم هست، آیا این توهین به این جمعیت نیست؟

سلیمی نمین با بیان اینکه من سند دارم و حاضر هستم که ثابت کنم که شخصی که نزدیک به کارگزاران است به شما کمک مالی می‌دهد، افزود: حاضرم در جلسات طولانی ثابت کنم که چه کسانی در گذشته چه شیوه‌های پیچیده‌ای را دنبال می‌کردند و متاسفانه از برادران خوب ما که آثار زخم جبهه بر بدن آنها مشاهده می‌شود، سوء استفاده شد.

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 2705
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *