۳
۶
خبری که برای وزارت نفت دردسر ساز شد

به دنبال افشاکننده خبر ویژه خواری

حالا وزارت نفت به‌شدت در تعقیب منبعی است که این خبر را در اختیار میز نفت قرار داده است. نفتی‌ها در مطلبی به این موضوع پرداخته و نوشته است برکناری خلیلی از معاونت عملیات غیر صنعتی به دلیل انتشار این خبر بوده است.
کرباسیان | میز نفت
کرباسیان | میز نفت
میز نفت | ​در تاریخ 13 اسفند 98 برای نخستین بار خبر ویژه خواری 11 مدیر نفتی به بازیگردانی فرزین مینو معاون منابع انسانی وزارت نفت منتشر شد. خبری که خشم کارکنان نفت را برانگیخت. حالا وزارت نفت به‌شدت در تعقیب منبعی است که این خبر را در اختیار میز نفت قرار داده است. نفتی‌ها در مطلبی به این موضوع پرداخته و نوشته است برکناری خلیلی از معاونت عملیات غیر صنعتی به دلیل انتشار این خبر بوده است.

این رسانه نوشت: اواخر هفته گذشته یکی از معاونت‌های کلیدی شرکت ملی نفت ازهم‌پاشیده شد تا این‌گونه تعبیر شود که وی یکی از افراد احتمالی افشای خبر اعطای دوپایه تشویقی جهت برخورداری مادام‌العمر از مزایای پایه سمت به تعدادی از مدیران نفت بوده است. همان خبری که پای نهادهای بازرسی را به نفت آن‌هم به‌طوری جدی بازکرده است. خبری که اگرچه وزارت نفت و شرکت ملی نفت آن را اختیاری کاملاً قانونی می‌نامند اما همچنان کارشناسان امر معتقدند این اقدام بی‌سابقه یک تخلف تاریخی در صنعت نفت کشور خواهد بود!

در این بین آن‌طور که شنیده می‌شود برخی به‌شدت به دنبال راه‌های درز این خبر به رسانه‌ها هستند و دراین بین تسویه‌حساب‌های شخصی در نفت پای خود را به این میان کشیده؛ به‌نحوی‌که هفته گذشته یکی از مدیران کرباسیان برکنار می‌گردد که البته مدت‌ها بود که خبر می‌رسید مدیرعامل شرکت ملی نفت چندان نیز با وی موافق نیست اما روابط صمیمانه وی با زنگنه مانع هر اقدام مرد اول شرکت ملی نفت در مقابل این فرد شده بود.

ظاهراً آن‌طور که خبرها حکایت دارد این فرد برکنار شد آن‌هم به دلیل دست داشتن بر آتش انتشار این خبر دردسرساز نفت! فردی که احتمال برکناری‌اش بسیار ضعیف بود چراکه رفاقت وی با زنگنه همواره وی را در مقابل نا ملایمتی‌های نفت محافظت می‌کرد؛ اما به نظر می‌رسد خبرهایی به گوش زنگنه رسیده که وی را مجاب به دست داشتن وی در انتشار این خبر داشته است.

هر چند که بسیاری از کارشناسان معتقدند برای این فرد برکنار شده بد هم نشده چراکه برکناری یک فرد از مدیریت نفت دولت تدبیر و امید آن‌هم در ماه‌های پایانی این دولت همانند شانسی است که در اختیار فوتبالیستی قرار می‌گیرد که دقیقه نود وارد بازی می‌شود و از شانس گلی هم می‌زند! چراکه به‌احتمال‌زیاد این افراد برای نشستن برم سند پست مدیریتی در دولت بعد از شانس بالایی برخوردار می‌شوند.

دراین بین آن‌طور که شنیده‌ها حکایت دارد نفت همچنان به دنبال مسببان درز این خبر به رسانه‌هاست که فضا را برای تسویه‌حساب‌های زیر خاکستر مانده باز گذاشته و بهترین زمان را برای کسانی بازکرده تا با یافتن استدلال‌هایی تقریباً منطقی و به واقعیت نزدیک زیر پای کسانی را بکشند که از حمایت زنگنه برخوردار بوده‌اند و برکناری آنان کار آُسانی نبوده اما امروز بهترین زمان برای وقوع این خواستگاه تلقی شده است.
 
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 27066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


کارشناس نفت
Iran, Islamic Republic of
بیش از 20ساله که در وزارت نفت کار میکنم کاری به این حرفها ندارم ولی اقای خلیلی در حد و اندازه این سمت ها نبود خود این آقا کلی مسئله داشت و دارد اصلا نباید حکم مشاور هم برایش میزدند .
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
آریو
Iran, Islamic Republic of
شما اگه از این مدیر محترم میپرسیدید که واحدهای زیرمجموعه خود را نام ببر، ایشان حتما در شمارش آن جا میماند!
Iran, Islamic Republic of
باسلام ,آقای دکترخلیلی آزاده ای سرافرازمیباشدنبایدبرکنارمیشدمدیری متعهدومتخصص بوده ومیباشدوپیرورهبری,حیف شد.
United States
آقای دکتر خلیلی از مدیران دلسوزوشایسته میباشدوان شاءالله که ازاواستفاده مجددشودالحق وانصاف حقش سمت مشاوری نیست بلکه میتواندوزیرهم باشد.
reza
Iran, Islamic Republic of
واقعاً خنده داره .. احتمالاً جنابعالی از بستگان ایشون هستید ؟؟>>