۰

افت یک تریلیون دلاری

ریستاد انرژی اعلام کرد صنعت اکتشاف و تولید که شامل شرکت‌های بزرگ نفتی می‌شود در سال گذشته میلادی ۲.۴۷ تریلیون دلار درآمد داشت ولی پیش بینی می شود درآمد آن در سال جاری ۱.۴۷ تریلیون دلار باشد یعنی ۴۰ درصد کاهش به صورت سالانه.
نفت جهانی | میز نفت
نفت جهانی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، تحقیقات ریستاد انرژی نشان می‌دهد شرکت های تولید و اکتشاف نفت و گاز یک تریلیون دلار از درآمد خود را در 2020 از دست می دهند.

 ریستاد انرژی اعلام کرد صنعت اکتشاف و تولید که شامل شرکت‌های بزرگ نفتی می‌شود در سال گذشته میلادی 2.47 تریلیون دلار درآمد داشت ولی پیش بینی می شود درآمد آن در سال جاری 1.47 تریلیون دلار باشد یعنی 40 درصد کاهش به صورت سالانه.

 این کاهش درآمد نتیجه همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی های ناشی از آن است که تقاضا را کاهش داده و باعث شده شرکت ها هزینه های خود را پایین آورده و پروژه‌های خود را لغو کنند. قبل از اینکه شیوع ویروس کرونا به اقتصاد آسیب برساند، ریستاد  انرژی پیش‌بینی کرده بود درآمد صنعت تولید و اکتشاف در 2020 به 2.35 تریلیون دلار برسد.

درآمد این بخش در 2021 هم 1.79 تریلیون دلار پیش‌بینی می‌شود که در مقایسه با پیش بینی قبلی 2.52 تریلیون دلار، قبل از همه گیری ویروس کرونا بسیار پایین‌تر است.

درآمد اکثر صنایع در بحبوحه بدترین رکود اقتصادی از زمان رکود بزرگ، کاهش یافته است که به طور واضح در موقعیت این صنایع در بازار بورس دیده می شود. بخش انرژی آنقدر سقوط کرده که حالا دومین گروه کوچک در شاخص بورس اس اند پی است.

 آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند تقاضای نفت در 2020 ، 9.3 میلیون بشکه در روز کاهش یابد چون تمام کسب و کارها به جز کسب و کارهای ضروری در سراسر اقتصادهای بزرگ جهان تعطیل شده‌اند و میلیونها نفر برای زمان نامشخصی در خانه مانده اند. سفرهای هوایی 95% در آمریکا نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. شرایط صنعت هوایی در سایر نقاط جهان هم به همین ترتیب است.

قیمت شاخص نفت برنت 60 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به پایین‌ترین حد طی 20 سال گذشته رسیده است. تولید نفت آمریکا در این ماه به خاطر نبود منابع ذخیره نفت به محدوده منفی سقوط کرد و تولید کنندگان مجبور شدند چاه های نفت خود را ببندند و تولید را متوقف کنند.

 جریان پول نقد برای شرکت های نفتی روند کاهشی دارد. ریستاد انرژی تخمین می زند جریان آزاد پول نقد در این بخش در 2020 تا 141 میلیارد دلار کاهش یابد یعنی تا یک سوم جریان پول در سال گذشته. البته این پیش بینی بر اساس قیمت نفت 34 دلار در هر بشکه در 2020 و 44 دلار در 2021 انجام شده است بنابراین در صورت ادامه شرایط فعلی قیمت نفت، این رقم پایین تر خواهد آمد.



منبع : تسنیم
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 27126
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *