۰

قیمت نفت با تهدید جدید ترامپ پایین رفت

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به استمرار اشباع عرضه جهانی در بحبوحه افت تقاضا و تنشهای تجاری میان آمریکا و چین که به احیای اقتصادی ضربه خواهد زد، کاهش پیدا کرد.
ترامپ | میزنفت
ترامپ | میزنفت
به گزارش میز نفت ، بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۱۴ سنت معادل ۵.۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۸ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا هفته گذشته ۱۷ درصد افزایش داشت.

بهای معاملات نفت برنت ۲۴ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۶ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت پس از چندین هفته کاهش، هفته گذشته حدود ۲۳ درصد رشد هفتگی ثبت کرد.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، با ضعیف شدن خوش بینی به چشم انداز رشد تقاضای جهانی و رشد ارزش دلار، نفت بخشی از رشد قیمت هفته گذشته را از دست داد. اما معامله گران نگران آمار بخش تولید هستند که قرار است از سوی آلمان، فرانسه و ایتالیا منتشر شود و معاملات نفت برنت را تحت تاثیر قرار می دهد.

دلار آمریکا روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزهای رقیب صعود کرد. قیمت نفت به دلار آمریکا است و قوی‌تر شدن دلار نفت را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می کند.

بازار نفت هفته گذشته از کاهش نرخ ابتلا به ویروس کرونا و آغاز اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس در اول ماه مه، حمایت شده بود. شرکتهای اکسون موبیل و شورون که بزرگترین تولیدکنندگان آمریکا هستند هم اعلام کردند که تولیدشان را در سه ماهه جاری ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می دهند. این کاهش تولید به همراه تسهیل محدودیت‌های قرنطینه در برخی از نقاط آمریکا، انتظارات برای بهبود تقاضا برای سوخت و کاهش اشباع مخازن نگهداری نفت را در روزهای اخیر تقویت کرد.

محمد ارکاب، وزیر انرژی الجزایر و رییس دوره ای اوپک از اعضای این گروه خواست بیش از ۱۰۰ درصد کاهش تولیدی که با آن موافقت کرده اند را به اجرا بگذارند.

با این حال تهدید دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که اواخر هفته گذشته اعلام کرد به تلافی شیوع ویروس کرونا، افزایش تعرفه‌ها علیه چین را بررسی می کند، نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های تجاری که احیای اقتصادی را به خطر خواهد انداخت را برانگیخت و رشد قیمت نفت را محدود کرد.

استفن اینس، استراتژیست بازار جهانی در شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: ازسرگیری جنگ تجاری در بلندمدت به زیان قیمت‌های نفت خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد که شرکت‌های حفاری آمریکایی شمار دکل‌های حفاری نفت را در هفته منتهی به اول ماه مه ۵۳ حلقه کاهش دادند و به ۳۲۵ حلقه رساندند که پایین‌ترین میزان از ژوئن سال ۲۰۱۶ تاکنون بود.

منبع : ایسنا
 
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 27162
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *