تقاضای سوخت هند نصف شد

21 ارديبهشت 1399 ساعت 10:30

تقاضای سوخت هند در اثر شیوع کرونا ۴۵.۸ درصد در ماه آوریل نسبت به سال گذشته کاهش یافت.


به گزارش میز نفت ، تقاضای سوخت هند 45.8 درصد در ماه آوریل نسبت به سال گذشته کاهش یافت که نتیجه تعطیلی های سراسری و محدود شدن سفرها برای مبارزه با همه ‌گیری ویروس کروناست که فعالیت‌های اقتصادی را متوقف کرده است.

 اطلاعات دولتی نشان می دهد مصرف سوخت که نشانگر تقاضای نفت است، 9.93 میلیون تن بوده که پایین‌ترین حد آن از سال 2007 است.

 خرده‌فروشان دولتی سوخت در هند 50 درصد سوخت کمتری در دو هفته اول آوریل نسبت به همین دوره در سال گذشته فروختند. تعطیلی هایی که از بیست و چهارم مارس اعلام شده، فعالیت ها در هند را متوقف کرده است.

 دولت هند هفته گذشته این تعطیلی ها را تا هفدهم ماه مه تمدید کرد  و برخی محدودیت ها را در برخی مناطق کم خطر تر برداشت. ولی سفرهای هوایی، ریلی، مترو و جاده ای همچنان متوقف است.

 آژانس بین المللی انرژی در آخرین گزارش خود اعلام کرد مصرف سالانه سوخت هند 5.6 درصد در 2020 کاهش می یابد. این آژانس در گزارش ماه مارس خود رشد 2.4 درصدی را پیش بینی کرده بود.

 مصرف دیزل که در هند کاربرد زیادی برای حمل و نقل دارد 55.6 درصد به صورت سالانه پایین آمده و به 3.25 میلیون تن رسیده است.
 فروش بنزین 60.6 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و 0.97 میلیون تن ثبت شده است.

فروش گاز پخت و پز یا همان ال پی جی 12.1 درصد بالا رفته و به 2.13 میلیون تن رسیده ولی فروش نفتا  9.5 درصد کاهش داشته است.

 خره فروشان دولتی در هند 21 درصد ال‌پی‌جی بیشتری در نیمه اول آوریل نسبت به سال قبل فروخته اند. دولت هند در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کپسول‌های رایگان گاز در مناطق فقیر توزیع می‌کند.

 دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند اعلام کرد با برداشته شدن محدودیت فعالیت‌های صنعتی و حمل و نقل در مناطقی که ویروس کرونا را کنترل کرده‌اند، تقاضای سوخت این کشور بهبود خواهد یافت. 




منبع : تسنیم


کد مطلب: 27214

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/27214/تقاضای-سوخت-هند-نصف

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir